Drankindustrie haalt 'Oh oh Cherso' van de buis

Media
zaterdag, 16 juni 2012 om 00:00
welingelichtekringen header 1
Bij RTL gebeurt wat de adverteerder wil. Zelfs als de adverteerder een succesvol programma van de buis wil. De populaire RTL-tv-serie Oh Oh Cherso is van de buis gehaald door een lobby van de Nederlandse drankindustrie, via hun Stichting Verantwoordelijk Alcoholgebruik (Stiva). Dat meldt Reclamewereld. De sector had moeite met overmatig alcoholgebruik door jongeren en de lobby heeft toen gedreigd met het intrekken van reclameblokken. „We hebben een gesprek met Eyeworks en RTL gehad en daar onze bezwaren op tafel gelegd”, zegt directeur Peter de Wolf van de Stiva. „En ze hebben daar heel goed naar ons geluisterd.” Er zijn volgens de lobbyist jongeren die denken dat de grote hoeveelheden alcohol die in Oh Oh Cherso worden geconsumeerd, normaal is.
Bron(nen): Reklamewereld