Hyves, de miskoop van De Telegraaf, gaat ten onder

Media
vrijdag, 04 mei 2012 om 00:00
welingelichtekringen header 1
Ooit was het de grootste site van Nederland. Maar dat was voordat Facebook de wereld veroverde. Op het hoogtepunt Hyves zag Hyves iedere dag 5 miljoen bezoekers. in 2011  is het aantal gebruikers teruglopen van 4,8 miljoen naar 3 miljoen, waarbij vooral jongeren tussen de 15 en 20 jaar afhaakten. Het dagelijks gebruik is gedaald van 1,7 miljoen naar 0,9 miljoen gebruikers.
In 2009 begon de neergang. Het netwerk onderkende met een imagoprobleem te kampen: 'Hyves is populair en iedereen is lid, dus Hyves is niet meer zo hip als vroeger. Zeggen dat je niet meer hyvet is hip.' Desondanks zag Telegraaf Media Groep (TMG) brood in het netwerk. TMG betaalde eind 2010 bijna 44 miljoen euro. Niet lang daarna werd de vrees werkelijkheid: het gebruik daalde voor het eerst.
Bron(nen): De Volkskrant