Man loste compleet op in zuur water, nadat hij wilde pootjebaden

De 23-jarige Colin Scott is in het Amerikaanse Yellowstone Park overleden, nadat hij de temperatuur van een giftig meer wilde checken. Hij zou hebben willen pootjebaden in het zure water.

Het ongeluk gebeurde afgelopen juni. Scott was samen met zijn zus in het park, waar ze een verboden gebied binnen gingen. Hij voelde aan het water en gleed toen uit. Zijn zus kreeg hem niet uit het water en riep hulp in. Hulpverleners, die zijn lichaam wel zagen, konden hem door het slechte weer niet direct redden. De volgende ochtend was Scott verdwenen. Waarschijnlijk is zijn lichaam compleet opgelost in het giftige water.

Volgens velen zou het water in Yellowstone geneeskrachtige eigenschappen hebben. Er zijn ook officiële kuurbaden, maar de overige wateren kunnen dus uiterst gevaarlijk zijn.