Briljante actie van Nederlandse Marokkanen tegen Wilders

De Nederlandse Marokkaanse gemeenschap heeft zich in een brief gericht aan de ambassade van Saoedi Arabie gekeerd tegen een boycot van Nederland vanwege Wilders. De boycot zou worden overwogen als protest tegen het gebruik door Wilders van de vlag van Saoedi Arabie, met daarop de tekst de tekst: ,,De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif.'' De Marokkaanse gemeenschap schrijft het eens te zijn met de verontwaardiging van Saoedi Arabie, maar ze vraagt niet over te gaan tot een boycot, omdat daarmee niet Wilders wordt getroffen, maar Nederland. ,,Als moslims kunnen we ons volledig vinden in uw afschuw over de uitlatingen van deze islamracist. We schuwen geen enkel democratisch middel om de ziekelijke opvattingen van deze figuur te bestrijden.'' De organisaties benadrukken dat ze eerder ook al alles in het werk hebben gesteld om Wilders ,,vanwege zijn racistische uitspraken over de Marokkaanse gemeenschap voor de rechter te brengen''. Een handelsboycot zou de Nederlandse economie schade toebrengen en Nederlandse belangen zijn onze belangen, aldus de Marokkaanse organisaties.

143 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. AT

    Nou, briljant, briljant… Het is vooral goed en correct. Een handelsboycot door SA is gewoon niet iets dat je moet willen. Het gaat maar om 1 tot 2% van onze internationale handel, maar het betreft wel olie en chemische producten die niet overal verkrijgbaar zijn.

    • brabantman

      U bent dus iemand die zijn ziel aan de duivel zal verkopen, om er zelf beter te worden. Gaat u schamen!

      (in antwoord op AT)
      • Vestzak

        In China worden mensen geëxecuteerd zonder eerlijk proces.
        Ook maar geen handel meer mee drijven?
        https://www.amnesty.org/en/region/china/report-2013

        (in antwoord op brabantman)
      • Moos1

        Dat doet Nederland en andere Europese landen al eeuwen.
        VOC-tijd, zijn we trots op. Slavernij, kolonien enz.
        Ofwel daar is NL uit ontstaan zelfs. 1 op de 3 Amsterdammers was in de 17e eeuw al een immigrant.

        Dat is het NL waar je Wilders nooit over hoort.

        (in antwoord op brabantman)
      • AT

        Wilt u werkelijk de discussie hier over ethiek en handel starten en mij van opportunisme beschuldigen? U maakt net zo goed deel uit van één van de meest opportunistische landen in de wereld. Zullen we het rijtje landen met dubieuze regimes en culturen even langer maken? Of hebben Vestzak en Moos1 al genoeg stof tot nadenken gegeven?

        Waar ligt voor u de grens? Vanaf per direct alleen nog zaken doen met landen die precies dezelfde normen en waarden hebben als wij? Denk ook eens aan de VS, waar de doodstraf geldt en dat internationaal een soms zeer dubieuze spel speelt.

        Als wij vanaf nu stoppen met internationale handel met landen ‘beneden ons niveau’, dan lopen wij schat ik jaarlijks €300 milj aan export mis op een totaal van €400 milj. Rusland, China, India, velen Afrikaanse landen, Midden Oosten, VS, …….

        Zolang u niet dagelijks op het Binnenhof staat te demonstreren tegen internationale handel en gewoon auto rijdt en kleding koopt bij H&M (made in India) moet u zich net zo hard schamen. U heeft net zo goed bloed aan uw handen.

        (in antwoord op brabantman)
    • Karel Kritisch

      En zie hier een nadeel van het kapitalisme. Ethiek en handel gaan niet samen.

      (in antwoord op AT)
      • Vestzak

        Maar als je als land (enkel) op ethiek wil drijven, ga je ook ten onder en kun je al helemaal geen invloed uitoefenen op – laat ik eens iets geks noemen – mensenrechten.

        (in antwoord op Karel Kritisch)
      • AT

        Inderdaad niet. Juist door internationale handel kunnen we nog een klein beetje ethiek ter discussie stellen.

        (in antwoord op Karel Kritisch)
  2. Robin

    Bemoedigend, maar niet meer dan dat.

  3. Vogelbeest

    Het feit dat ze van zich laten horen op een manier die binnen een beschaafde cultuur past is inderdaad een stap vooruit.

  4. Dead Silence

    Ik proef in de tekst een heleboel eigenbelang van de Marokkaanse gemeenschap. Als ze niets ondernemen lopen er ook geen ondergrondse geldstromen meer naar deze gemeenschap vanuit SA. Schade toebrengen aan Nederland is dus zelf schade oplopen, hetgeen men wil vorkomen. Ik heb de gemeenschappen nog nooit zien acteren als men er zelf geen belang bij had. Tevens is G3^^^ weer eens in z’n nopjes.

    • Moos1

      Hier worden geen vrouwen afgeslacht?
      Dagelijks in de krant. Huiselijk geweld is nummer 1 onder de niet natuurlijke doodsoorzaken in ons land.

      (in antwoord op Dead Silence)
      • Dead Silence

        Jawel, eerwraak bijvoorbeeld.

        (in antwoord op Moos1)
        • Moos1

          Ja, komt heel zelden voor.
          Maar kijk maar eens naar de cijfers, autochtonen doen niet aan eerwraak toch? Of ken je de cijfers niet?

          (in antwoord op Dead Silence)
    • Calhoun84

      Met uw laatste alinea slaat u mijn inziens de plank volledig mis. Eindelijk hebben wij een groep Marokkanen die onze democratische waarden onderschrijven, iets waar het anti islamitische kamp al jaren om roept, en dan komt u met ogrish.nl aanzetten. Ik vind het van de zotte om de daden van barbaren aan deze groep te hangen. Deze Marokkanen zijn net zo min verantwoordelijk voor deze wandaden als dat ik ben voor de ophangingen in Japan en de schandalige doodstraf in de VS.

      (in antwoord op Dead Silence)
  5. Jan Leul

    Zomaar wat ‘grappige’ feiten over SA, een land wat overigens menig Nederlandse moskee + Iman gefinancierd heeft.

    Saoedi-Arabië heeft racistische wetgeving op grond waarvan er geen joden mogen wonen. Bezoekers van Saoedi-Arabië mogen ook geen stempel van een bezoek aan Israël in hun paspoort hebben staan. Het zouden dan immers Joden kunnen zijn.

    Homoseksuele activiteiten worden in Saoedi-Arabië bestraft met zweepslagen of de doodstraf (door openbare onthoofding).

    Op hekserij staat de doodstraf, meest recentelijk voltrokken in 2011.

    Er wonen bijna een miljoen Filippijnse katholieken in Saoedi-Arabië. Het is hun echter verboden om kerken te bouwen. Saoedi-Arabië telt dan ook niet één kerk. Zelfs besloten georganiseerde christelijke gebedsdiensten zijn verboden. De Saoedische religieuze politie doet geregeld invallen om daarop te controleren.

    Niet-islamitische buitenlanders moeten zich ook aan de Ramadan houden, het vieren van Pasen of Kerstmis is daarentegen verboden. De laatste christelijke geestelijke is in 1985 uitgewezen.

    De wetgeving is gebaseerd op de sharia en discrimineert daardoor tegen niet-moslims. Bijvoorbeeld als een rechtbank oordeelt dat er recht is op schadevergoeding, krijgt een moslim het volledige schadebedrag vergoed. Een christen heeft slechts recht op de helft van de schade, mensen van andere geloven zelfs maar op één zestiende.

    bron: katholieknieuwsblad

    • Karel Kritisch

      Dit zijn treurige feiten van Saoedi Arabië inderdaad. Hierbij is Rusland nog een verlicht land.

      (in antwoord op Jan Leul)
      • Moos1

        Laat Wilders dan een held zijn en de Saoedies vriendelijk bedanken voor de olie en een alternatief aandragen.
        Sinds 1998 kamerlid. Tijd genoeg gehad, maar nee, hij zit er ook maar pot te verteren.

        (in antwoord op Karel Kritisch)
        • Vestzak

          Ehm, hij heeft al min of meer opgeroepen tot een boycot van SA. Compleet van de gekke natuurlijk.

          En inderdaad, ik hoor ook geen alternatieven. Maar dat hoor ik nooit van Wilders. Ik hoor doorgaans alleen geschreeuw en geklaag over wat er slecht is in Nederland, maar oplossingen zijn doorgaans ver te zoeken, zo niet compleet afwezig.

          Blijkbaar denkt ie dat we Noorwegen zijn en barsten van de fossiele grondstoffen.

          Ik weet het verder ook niet, maar ik zie beide stickeracties totaal niets toevoegen aan de BV NL. Laat staan verbeteren. Allebei overbodig, dom en averechts werkend. Niemand schiet hier iets mee op, laat staan de burger.

          (in antwoord op Moos1)
        • koelekikker

          Die 1 tot 2% olie?

          (in antwoord op Moos1)
          • Vestzak

            Het is wel iets meer dan dat. Bovendien kan zo’n stickeractie een precedent scheppen en laten we wel wezen, veel olie zit nu eenmaal in islamitische landen.

            Tel daarbij op dat we elke seconde 150.000 liter olie afhankelijker worden van olieproducerende landen en er nog lang geen goed alternatief is, en je kunt ze maar beter te vrind houden. En met vrind bedoel ik zakenpartner.

            Bovendien is het hypocriet te noemen, zo’n stickeractie. Wilders wil graag de grenzen op slot gooien en stuurt aan op een isolationistische politiek. Anderen mogen zich niet met ons bemoeien, vooral Brussel niet. Waarom dan wel kritiek op SA?

            De handel met SA is allicht niet wereldschokkend te noemen. Zo uit mijn hoofd gaat het om 4,7 miljard import uit SA (vooral olie) en 2,2 export. Maar als u die cijfers niet zo schokkend vindt – en dat vindt u blijkbaar – dan moet u ook niet zo zeuren over de EU. Daar gaat het om een afdracht van 6 miljard minus de 2,25 miljard die we direct terugkrijgen. Vergelijkbaar dus.

            (in antwoord op koelekikker)
          • Moos1

            Wat nooit meegenomen wordt, is de afzetmarkt. Dankzij de EU bestaat die voor ons uit 550 miljoen burgers ipv 17 miljoen in eigen land.

            Bovendien is de afdracht amper 1% van het BNP per lidstaat.

            Maar ja, feiten blijken vaak taboe voor pvv-ers.

            (in antwoord op Vestzak)
          • Moos1

            Mwah… jaarlijks gaat er meer dan 6 miljard om, ten gunste van NL qua in- en export met SA.

            maar als dat niet boeit, kan Wilders toch helemaal eenvoudig als een echte vent de SA-ers een hand geven, bedanken en uitzwaaien en met goeie alternatieven komen… ??

            (in antwoord op koelekikker)
          • koelekikker

            Blijft 1 à 2 % ik heb het niet over bedragen want als we het daar over gaan hebben dan weet ik nog wel wat linkse hobby’s die nogal wat dumpen , tranen schieten in me broek er van .

            (in antwoord op Moos1)
  6. Karl Ruprecht Kroenen

    Ding ding ding, eerste ronde.

    Ik pak alvast de nootjes en een biertje en ga lekker onderuit zitten om naar deze mooie bokswedstrijd op WEL te kijken.

    Ons sınɥǝıɹp pɹɐɹǝb weet wat de meeste mensen hier nodig hebben.

  7. koelekikker

    Onze fijne cultuurverrijkers,laten ze maar fijn naar Saoedi Arabie afreizen en daar blijven,kunnen ze fijn gezellig samen zitten janken.

  8. PaulusJ

    Kijk dit filmpje even en dan weet je weer wat Islamofobie is.

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/promofilmpje_allah_akbar_drive.html

  9. Karl Ruprecht Kroenen

    Als we de misdaden van Mohammed en Wilders naast elkaar zetten dan zie ik toch wel een flink contrast.

  10. Glorix

    Het is een domme, platvloerse, primitieve, wereldvreemde en agressieve reaktie die getuigd van: een onvermogen tot zelfreflectie, een gebrekkige kennis van de Nederlandse taal, het ontbreken van een fatsoenlijke algemene ontwikkeling en het bezit van een extreem kort lontje. Deze reaktie samen met het afbeelden van dat zielige zwaardje onderin toont maar weer eens aan dat de islam alle aanleiding geeft om er afkerig van te worden. Minsten zo triest is het dat deze aktie, die uitblinkt door haar primitivisme, door de Nederlandse pers als “briljant” wordt omschreven.

    • Karel Kritisch

      Een beetje zoals de eerste sticker van Wilders zeg maar.

      (in antwoord op Glorix)
    • Calhoun84

      Ik hoop niet dat u een PVV aanhanger bent? Indien dat wel zo is dan ben ik blij dat u nu ook Wilders zijn actie heeft afgekeurd.

      (in antwoord op Glorix)
    • AT

      Beseft u zich dat de auteur van het artikel het woord “gebruikt”, niet “de Nederlandse pers”? Ook de sticker komt niet van de actie en de bron is onbekend. Misschien wel een “creatieve uitspatting” van de auteur hier. Dus in uw simpele oordeel over de actie van de Marokkaanse organisaties zou u dat misschien even kunnen meenemen.

      (in antwoord op Glorix)
  11. addicoco

    Ik mis het briljante even……….. Rationeel? Eindelijk. Eloquent? Geenszins. Eigenlijk wel een kruideniersreactie.

  12. Johan van Vught

    Marokkanen maken meer kapot dan je lief is…

  13. MGLMV

    Kostelijk, de sukkels die hier leeglopen, as usual, op Marokkanen, Islam Saoedi’s en godmagweten wat er nog meer in hun van haat benevelde brein (nou ja, brein…) aan mentale diarree z’n uitweg zoekt.
    Lekker alles op een hoop gooien zoals bv Jan Leul (waarom die ‘e’?), demonstrerend hoe simpel en onwetend ie is.
    Ga zo door stoere mannen, ik lach me een kriek om julllie haatblaat.

    • Dead Silence

      Kijkt u voortaan eerst eens in de spiegel, want haat is een understatement bij u. Als lid van de gemeenschap moet u uw hand eens in eigen boezem steken. Maar dat zie ik nooit, hoor ik nooit. Altijd wijzen met de vinger. En ja, die is nu op jullie gericht.

      (in antwoord op MGLMV)
      • MGLMV

        Haat? Nee, hilarisch. De gestolde domheid die achter de meeste comments schuilgaat is niet om te haten, maar om je te bescheuren. En soms om ook medelijden mee te hebben.

        (in antwoord op Dead Silence)
        • Vestzak

          Niet om ‘t één of ‘t ander, maar u bent op het moment niet echt veel beter bezig…

          (in antwoord op MGLMV)
        • Dead Silence

          U bent vrij te voelen en denken, mooi niet? U bent dus lid van de gemeenschap. En meteen in de agressieve defensieve modus. Iedereen is dom, inferieur, pathetisch, wij-jullie argumentatie. Hoeveel bevestiging moeten wij nog krijgen?

          (in antwoord op MGLMV)
        • Guest

          Op deze site gaan we doorgaans met respect met elkaar om. En ook de PVV aanhangers op deze site trachten hier, hoe zeer ik het ook met hen oneens ben, inhoudelijk te reageren. U bent hier niet op de Telegraaf.

          Edit: alleen jammer dat Johan van Vught mijn betoog onderuit haalt hieronder 🙂

          (in antwoord op MGLMV)
          • MGLMV

            Aah, laat me nou. Zo leuk om de roeptoetertjes op de kast te jagen;)

            (in antwoord op Guest)
      • MGLMV

        Ik prijs me gelukkig dat ik geen lid ben van een gemeenschap zoals jij die voor ogen hebt. Voor mijn smaak iets teveel bruin in die kringen. Nog los van het gebrek aan comptabiliteit.
        “Jullie” Heerlijk. Je bedoelt natuurlijk ‘Hullie’

        (in antwoord op Dead Silence)
    • Karel Kritisch

      Misschien moet je eens met argumenten komen. Waarom zijn ze onwetend zijn? Met een beetje schelden maak je geen sterk punt.

      (in antwoord op MGLMV)
      • MGLMV

        Met net zulke sterke cijfers en feiten komen als jij en je geestverwanten?
        Het wordt steeds leuker hier.

        (in antwoord op Karel Kritisch)
        • Karel Kritisch

          Ehm volgens mij ken je me niet en mijn reacties niet hier anders zou je weten dat ik geen geestverwant ben. Ik hou wel van inhoudelijke reacties ja. En ik ben er wel nieuwsgierig naar. Hoe je nu reageert vind ik helaas wel een zwakte bod. Ik ben benieuwd naar je argumenten.

          (in antwoord op MGLMV)
    • Karl Ruprecht Kroenen

      Even knijpen in MGLMV;

      De sukkels die hier leeglopen.
      Mentale diarree.
      Alles op een hoop gooien.

      Wat jij hier nu doet lijkt daar eigenlijk ook wel aardig op, of is het in feite gewoon hetzelfde?
      Wat vindt jij zelf?

      (in antwoord op MGLMV)
  14. Vestzak

    Op zich stoor ik me niet aan zo’n stickeractie. Vrijheid van meningsuiting en zo. Als je uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren.
    Vraag me wel af of het zin heeft verder.

    Waar ik me wel bijzonder aan erger is de term ‘islamofobie’. Die term wordt echt overal bijgesleept tegenwoordig. Voor mij is het een inhoudsloze term geworden. De islam verdraagt kritiek bijzonder slecht. Want de koran is de enige, absolute waarheid en daar kun je dus geen kritiek op hebben. De bijbel heeft die functie al lang niet meer. Veel christenen zijn zelf ook van mening dat het overgrote deel van de bijbel overdrachtelijk is, i.e. pure nonsens. Maar elke kritiek op de koran/de islam wordt tegenwoordig onder ‘islamofobie’ geschaard.

    Islamophobia:
    “A word created by fascists, and used by cowards, to manipulate morons.”
    (Hitchens, hoewel niet zeker is dat ie dat echt gezegd heeft.)

    http://www.realclearpolitics.com/video/2014/05/10/maher_islamophobic_is_a_word_created_by_fascists_and_used_by_cowards_to_manipulate_morons.html

    Tegenwoordig wordt álle kritiek op de islam en/of de koran – en die is vaak terecht in mijn ogen – op één hoop gegooid met islamofobie.

    Hitchens over islamofobie:
    http://www.youtube.com/watch?v=T1tyrWCKTKA

    Een atheïstische moslim over islamisten en islamofobie:
    http://www.huffingtonpost.com/ali-a-rizvi/an-atheist-muslims-perspective-on-the-root-causes-of-islamist-jihadism-and-the-politics-of-islamophobia_b_3159286.html

    • Moos1

      Islamofobie bestaat. Vraag maar aan Wilders. Is net zoiets als homofoob, vraag ook maar aan Belien, rechterhand van Wilders.
      Hoe kun je nu een gebied van Indonesie tot aan Marokko over 1 kam scheren?
      Als je ons land al het verschil kunt zien tussen een christen in Urk of Maastricht, denk je dan echt dat het tussen Jakarta en Tanger 1 pot nat is?
      DE islam bestaat helemaal niet want is per regio gelardeerd met tradities en culturen, van Afrika tot aan Tsetsjenie, overigens ook net als het christendom. Kijk maar naar Ierland. Daar worden elke dag nog bommen gevonden om de katholieken en protestanten niet door 1 deur kunnen.

      (in antwoord op Vestzak)
  15. Moos1

    Wilders heeft amper kennis van de islam, alsook van de EU.
    En dan moet je toch iets om de aandacht te trekken.

    Hoe kritiekloos mensen achter zo’n volksmenner aan kunnen hobbelen, is mij een raadsel. De schizofrenie van ”uit de EU” en als je ervoor stemt, gaat ie er met de hele club in.
    Een stickertje laten maken omdat je geen debat aandurft…

    Knettergek.

    • koelekikker

      Niemand,maar dan ook niemand dus ook Geert Wilders niet hoeft verstand te hebben van dat achterlijke geloof,zonder er verstand van te hebben zien we zo al wat voor narigheid het teweeg brengt.

      (in antwoord op Moos1)
      • Bart Matthesius

        Niet gehinderd door enige kennis van zaken zeggen ze dan.

        (in antwoord op koelekikker)
      • Moos1

        Dat heet ”prejudgemental”. Staan Nederlanders bekend om in het buitenland. Vooroordelen zonder kennis van zaken.

        (in antwoord op koelekikker)
        • koelekikker

          Hoe noem jij dan een oordeel vellen zonder dat je beseft wat je zegt, ik heb er wel een naam voor maar zal ik maar achterwege laten.

          (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Ik oordeel op grond van feiten die Wilders helemaal zelf aandraagt en verbaal uitspuugt. Ik oordeel op grond van het feit dat ik als autochtoon 10 jaar lang in dergelijke landen heb gewerkt en gewoond plus de grondig kennis die ik vanwege dat feit heb opgedaan.

            Dat is wat anders dan vooroordelen van mensen die pvv stemmen en vooral in de wijken met de minste Marokkanen wonen in ons land. (feit).

            En dat is helemaal anders dan Wilders die het debat met ook maar 1 moslim schuwt en er vooral OVER praat, niet met.

            (in antwoord op koelekikker)
          • Karl Ruprecht Kroenen

            Ik geloof je meteen.
            Om iets beter te kunnen bekijken is het idd goed om kennis te nemen van de zaken.

            Echter denk ik niet dat de tegenstanders van islam hetgeen bedoelen waar jij het over hebt en dat jij het niet hebt over hetgeen waar zij het over hebben.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            tegenstander zijn van een religie… als je niets van een religie wilt weten, laat je het zitten, toch? vrijheid van godsdienst en zo. En dan nog kun je mensen die een religie belijden ook gewoon waarderen (of niet) om hun mens-zijn.

            pvv verwart moslims met terroristen.

            (in antwoord op Karl Ruprecht Kroenen)
          • koelekikker

            Dat zijn geen feiten waar jij op oordeelt,tenzij je de feiten niet goed door hebt…

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Nou en of dat feiten zijn.
            Maar ik zie graag welk feit van mijn niet klopt.

            (in antwoord op koelekikker)
          • koelekikker

            Je verzinsels om Wilders te bashen noem jij feiten,ik noem het vuilbekkerij.Vertel jij maar eens wat er dan wel klopt.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Nee, jij zegt dat mijn feiten niet kloppen. toon maar aan dan.
            En Wilders basht zichzelf, al 10 jaar lang, of langer.
            KOmt allemaal uit zijn eigen mond/tweets en ”schrijfsels”

            (in antwoord op koelekikker)
          • koelekikker

            Zie je toch verkeerd wat dat bashen betreft,je bent precies het voorbeeld van die feiten zoals jij het wil zien en daar trek je je volhardende conclusies uit,het felle reageren is de basis van een linkse rakker,precies waar ik je onder schaar.Verdraaien,de waarheid niet spreken en dat allemaal uit angst,overigens een onterechte angst.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Nou nee.
            Kijk, ik poneer feiten. En als je die niet wilt geloven, dan mag je mijn ongelijk aantonen. Zo werkt dat en niet andersom.

            Extreem-rechtse samenwerking is bewezen ongezond, en dat is een understatement.

            (in antwoord op koelekikker)
          • koelekikker

            Extreem rechts? En dat is de volgende stap,welgemeend chargeren en volharden in de uitspraken.Je ongelijk heb je in je onzinnige feiten laten blijken,het kudde gedrag van de extreem linkse denker,altijd maar weer het tegendeel bewezen willen hebben,de inslag van een laag empatisch vermogen.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            O, dus WIlders gaat niet met Paps Le Pen , het FPO en Flip de Winter samenwerken?Dan heb ik iets gemist.

            (in antwoord op koelekikker)
          • koelekikker

            Ja,je heb wel meer gemist…

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Hij heeft toch een fijn samenwerkingsverband in Brussel op stapel staan. Vertel mij wat. Dat gaat natuurljik alleen maar om geld, zoals ook bekend is, want met 1 hele fractie van 25 man krijg je meer dan met 4 eenlingen, o sorry, 3 of 2 intussen of maar 1 nog? die om rare dingen als alcomobilisme moesten afhaken daar.

            (in antwoord op koelekikker)
          • koelekikker

            Het gaat altijd om geld,het hele onzinnige Brussel,zakkenvullerij…

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Ja, dankzij de EU kun jij hier nu op een betaalbare computer zitten tikken, immers zonder EC-keurmerk wordt ie veeeeeeeeeeeeel duurder.
            En die afzetmarkt voor ons exportlandje van 17 miljoen inwoners is dankzij de EU 550 miljoen burgers geworden.

            (in antwoord op koelekikker)
          • Moos1

            Maar goed. 0 feiten onderuit kunnen/willen halen.
            Jijbakken en meer is het niet. Typerend.
            Fijne avond nog.

            (in antwoord op koelekikker)
          • koelekikker

            Ja hoor,jij ook een fijne avond 🙂

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Empatisch vermogen…Wat bedoel je daar precies mee?
            Welk feit is onzinnig?

            (in antwoord op koelekikker)
          • koelekikker

            Ik hoef je toch niet alles uit te leggen,ik heb toch hopelijk niet met een kind te maken he?

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Ja, moet je even uitleggen. dit…”de inslag van een laag empatisch vermogen”

            (in antwoord op koelekikker)
          • Moos1

            Als mijn feiten onzinnig zijn, kun je ze toch makkelijk onderuithalen?
            Ik wacht.

            (in antwoord op koelekikker)
          • koelekikker

            Als mijn feiten onzinnig zijn, kun je ze toch makkelijk onderuithalen?

            Bij deze..

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            HAHA, je WIL het niet zien of weten.
            Dag.

            (in antwoord op koelekikker)
          • Karel Kritisch

            Van jijbakken krijg je niet meer gelijk. Probeer eens wat inhoudelijk te zijn.

            (in antwoord op koelekikker)
          • koelekikker

            Het gaat mij niet om gelijk hebben.

            (in antwoord op Karel Kritisch)
          • Moos1

            Mij wel :):):):):):)

            (in antwoord op koelekikker)
          • Moos1

            Feit : de meeste pvv-stemmers wonen in steden/dorpen waar amper een moslim te bekennen is.
            Feit: 343.000 Marokkanen van de 350.000 in ons land,
            doen het uitstekend.
            Feit:Een Marokkaan , of zelfs ”verdachte met buitenlands uiterlijk” krijgt eerder en langer celstraf dan een autochtoon.
            Feit: 5% van de autochtonen zit onder de armoedegrens, onder Marokkanen is dat 30%
            Feit: Marokkanen komen moeilijk aan stages en banen dan autochtonen.
            Feit: Wilders scheert alle Marokkanen over 1 kam
            Feit: Wilders weet niet eens het verschil tussen de eurozone en de EU, live op tv !
            Feit: Als je op de pvv stemt, stem je ze IN de EU en niet eruit. (zo democratisch is de EU namelijk) die 3 die er al zitten zijn niet gevraagd om hun deskundigheid.

            Zeg maar wat niet waar is. Al mijn feiten zijn bewezen.

            (in antwoord op koelekikker)
          • koelekikker

            Als je het woord feit nu verwisseld met verzinsel dan zitten we beide in de juiste richting.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Als je Wilders hebt volgt op tv tijdens de verkiezingen, kun je het zelf constateren. ..a

            (in antwoord op koelekikker)
          • Karel Kritisch

            Als je er wat bronnen bij zet kan hij het nakijken.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            google is your friend, NRC enzovoort.
            Als iemand het niet gelooft, komt ie maar met het tegendeel.

            (in antwoord op Karel Kritisch)
          • Karel Kritisch

            Nee je hebt die cijfers ergens vandaan. Als je beargumenteert moeten we het ook kunnen staven. Je wilt toch geloofwaardig overkomen?

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Nee, jij zegt dat ik ongelijk heb. Laat maar zien dan.
            Ga maar aan het werk. Heb ik ook gedaan om kennis te vergaren en te weten dat Wilders onzin uitkraamt.

            gewoon alleen maar verkiezingsuitslagen volgen en dan heb je al een flink aantal feiten te pakken.
            Of het CBS. Helpt ook, hoor !

            (in antwoord op Karel Kritisch)
          • Moos1

            Nog een feit
            PVV verloor flink bij de gemeenteraadsverkiezingen, 16% in Den Haag, 19% in Almere, (of andersom, dat weet ik niet meer) .

            (in antwoord op Karel Kritisch)
          • Moos1

            Ik beargumenteer niet. Ik poneer. Dat is wat anders.

            (in antwoord op Karel Kritisch)
    • Meester Proper

      Wilders was de enige opiniemaker die de afloop van de Arabische Lente goed voorspelde. Kennelijk heeft de Limburgse volksvertegenwoordiger er toch meer kijk op dat de meeste mensen, Moos.

      (in antwoord op Moos1)
      • Moos1

        Welke afloop, die van Irak, Tunesie, of Egypte of Syrie?

        Wilders leest de Telegraaf van gisteren en twittert wat.
        Hij loopt altijd achter de feit aan, als je goed oplet, had je dat geweten.

        (in antwoord op Meester Proper)
        • Meester Proper

          Niet in het geval van de Arabische Lente, Moos, daarvan voorspelde het Orakel uit Venlo de afloop perfect.. Had je beter opgelet, had je dat geweten.

          (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Ik vroeg welk land hij dan bedoelde….
            De Arabische lente betrof meerdere landen en niet in elk land is het op dezelfde manier afgelopen, als je al van ”afgelopen” kunt spreken.

            (in antwoord op Meester Proper)
          • Meester Proper

            Op Tunesië na is de Arabische Lente in alle landen uitgelopen op meer bloedvergieten en onderdrukking.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Ah, dus alles over 1 kam scheren kan niet.
            Precies mijn punt.

            (in antwoord op Meester Proper)
          • Meester Proper

            Maar je kunt wel een conclusie trekken over de islamitische moraal als alle islamitische landen geteisterd worden door onverdraagzaamheid, corruptie en onderdrukking.

            (in antwoord op Moos1)
  16. Bart Matthesius

    Goed gedaan: met gelijke munt. Nog altijd jammer dat de moslimgemeenschap zwijgt bij misstanden uit naam van allah.

  17. Meester Proper

    Je kunt zeggen wat je wilt over de Heer Wilders maar hij heeft wel een uitstekende kijk op de islam. Als enige zette de geblondeerde politicus van het jaar zijn vraagtekens bij de Arabische Lente en als enige kreeg hij gelijk.

    • AT

      Nou, er waren heeeel veel deskundigen die hun twijfels hadden over de effecten van de Arabische Lente.

      (in antwoord op Meester Proper)
    • Moos1

      Zal tijd worden dat Wilders eens kijkt naar overeenkomsten tussen mensen wereldwijd ipv zijn constante gestigmatiseer.

      Kost ons vandaag alleen al dik 6 miljard.

      (in antwoord op Meester Proper)
      • Meester Proper

        Vandaag nog hebben moslimstrijders zonder reden een markt op in Nigeria opgeblazen: 137 doden.
        Daar ga je met je overeenkomsten.

        (in antwoord op Moos1)
        • Moos1

          Ja, in Oeganda zal een christenmilitie vandaag wel een homo hebben opgehangen. Voelt u zich daar verantwoordelijk voor? Ik niet.

          Waarom altijd maar weer criminelen koppelen aan religie. Dat is kortzichtig.

          (in antwoord op Meester Proper)
          • Meester Proper

            Jezus predikte verdraagzaamheid en liefde, Mohammed predikte gewelddadige onderdrukking. Door de moraal van de islam is het Midden-Oosten in een bloedbad veranderd.

            (in antwoord op Moos1)
          • Suzanne

            Ik ben het eens met Moos1.
            Waarom zouden christenen zich niet verantwoordelijk hoeven voelen voor de wandaden die mede-‘christenen’ hebben verricht, maar zijn moslims wel verantwoordelijk voor de wandaden die hun mede-‘moslims’ hebben verricht?

            Ik ben overigens sowieso geen voorstander van religie, ik denk dat de wereld beter af zou zijn zonder religie.
            Maar ik ben wel voorstander voor vrijheid van religie. Zo lang mensen hun religie maar in vrede en liefde beoefenen, en gelukkig ken ik een hoop moslims die dat doen. Zij dringen hun geloof niet op aan anderen, zij geloven in Allah voor zichzelf, om zelf een goed mens te zijn, zoals christenen in hun God geloven en steun bij hem vinden. Zij laten mensen met andere geloven in hun waarde, en willen in vrede naast elkaar leven.

            Dat niet iedereen zo denkt is helaas een feit, in alle uithoeken van de wereld en elke religie heb je wel extremisten zitten die het verpesten voor de rest.
            Omdat mensen zoals jij, Meester Proper, goede burgers de wandaden verwijt van slechte mensen die toevallig hetzelfde geloof uitoefenen (maar er dan hele andere normen en waarden op na houden).
            Denken dat andere moslims het eens zijn met zulke praktijken is inderdaad kortzichtig.

            Het geloof is niet wat tot die wandaden leidt, want iedereen (in elk geval hier in Nederland, waar wij met z’n alle wonen) kan voor zichzelf kiezen hoe ze met hun geloof om gaan. Maar de verdorven ziel van slechte mensen leidt tot wandaden. En die heb je in alle geloven.

            (in antwoord op Meester Proper)
          • marianne martens

            mooi samengevat en terecht, vooral de laatste alinea.

            (in antwoord op Suzanne)
          • Suzanne

            Bedankt!

            (in antwoord op marianne martens)
          • Moos1

            Nee.
            Het oude testament is een kopie van de Koran.
            Josef = Yousef
            Ibrahim – Abraham
            enz.

            maar u wilt toch niet beweren dat wij naar de Bijbel leven? Gij zult niet stelen, er verdwijnen jaarlijks 800.000 fietsen in Amsterdam alleen al, gij zult niet echtbreken, 1 op de 3 huwelijken strandt bij ons,.enzovoort.

            Waarom dan wel verwachten dat moslims volgens de letter van de Koran leven?

            Wij zijn geen haar beter dan welke mens op deze wereld dan ook.

            (in antwoord op Meester Proper)
        • Moos1

          de meeste slachtoffers van moslimterroristen zijn moslims.
          dus gaat hte dan om moslim-zijn.
          Nee.

          (in antwoord op Meester Proper)
          • Meester Proper

            Het is een geluk bij een ongeluk dat moslims elkaar nog meer haten dan Israël en het Westen bij elkaar. Sunni beschouwen Shia overigens als ongelovigen en vice versa.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            U doet alsof u het niet snap, maar ondertussen…
            Toen wij de Joden uit Europa verdreven werden ze door de moslims opgevangen en ze wonen nog steeds in Noord-Afrika. Tijd voor geschiedenisles, Meester Proper.

            (in antwoord op Meester Proper)
          • Meester Proper

            Ik ben historicus dus ik weet er wel wat meer van af dan u. De Arabieren waren actieve bondgenoten van Hitler en deden volop mee aan de Jodenjacht. Na de oorlog zijn vrijwel alle Joden in de Arabische wereld het land uitgejaagd.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            De arabieren, kunt u iets specifieker zijn?
            Welke Arabieren? Een handvol ja, hadden wij ook , hier heetten dat NSB-er.

            Ook niet waar, in alle Noord-Afrikaanse steden bestaan nog altijd (mooie) Jodenwijken, herkenbaar aan de balkonnetjes.

            (in antwoord op Meester Proper)
          • Meester Proper

            Er vochten 150.000 moslims VRIJWILLIG aan de zijde van Hitler, dat zou ik geen handjevol willen noemen. De hoogste Arabische geestelijke ging zelfs persoonlijk bij Hitler op de koffie.
            http://nl.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Hoesseini

            Er zijn tussen 1945 en 1970 bijna een miljoen Joden uit de Arabische landen verdreven, bijna allemaal dus.
            http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_Arab_and_Muslim_countries

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Ik geloof helaas niet dat u historicus bent….overduidelijk verdraaien van feiten a la Martin Bosma.

            (in antwoord op Meester Proper)
          • Guest

            Kleuter

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            JIjbakken zonder inhoud.
            Nederland heeft vandaag gelukkig wel voor inhoud gekozen.

            De zoveelste nederlaag van de pvv, na de gemeenteraadsverkiezingen.
            Tijd om eens te onderzoeken wat de pvv ons eigenljk kost.

            (in antwoord op Guest)
        • Moos1

          Er zijn meer slachtoffers gemaakt door de christenmilitie onder leiding van Koni dan tot nu toe in Nigeria door Boko Haram.

          Verantwoordelijkheid van sgp-denkers? Natuurlijk niet.

          (in antwoord op Meester Proper)
          • Meester Proper

            Dat waren geen Christenen, Jezus predikte verdraagzaamheid en geweldloosheid.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Dat waren geen christenen zoals u een christen beschouwd. Maar zij noemen zich wel zo, vaak om macht en geld.
            Zo is Boko Haram geen moslim zoals een goed moslim beschouwd. Zij noemen zich wel zo, vaak om macht en geld.
            Misbruik maken van religie om macht en geld.

            U raakt de kern.

            (in antwoord op Meester Proper)
          • Meester Proper

            Vroeger was Europa gewelddadig en het Midden-Oosten beschaafd. Het Christendom heeft van ons barbaren beschaafde mensen gemaakt, de islam heeft juist precies het tegenovergestelde gedaan.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Wij zijn helemaal niet beschaafd. Wij sluiten kinderen op, deporteren ze om een of ander regeltje.
            Vrouwen verdienen 16% minder in ons land dan mannen, is dat beschaafd?
            Dan noem ik bouwfraude, verzekeringsfraude, kinderopvangfraude, HBO-fraude, belastingfraude, faillissementsfraude (vraag pvv-medewerkers maar)
            Hou toch met te denken dat wij ”beschaafd” zijn.

            Wij doen alleen maar alsof. En Wilders is het rolmodel onfatsoen net zijn grote mond.

            (in antwoord op Meester Proper)
          • Meester Proper

            Vergeleken met een ideale samenleving zijn we misschien niet beschaafd, vergeleken met de moslimlanden zijn we juist erg beschaafd.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            Was de vader van Ruben en Julian beschaafd, al die Nederlandse autochtone mannen die hun vrouw en kinderen tegenstaan met huiselijk geweld of erger ?
            (is namelijk doodsoorzaak niet-natuurlijk dood in ons land)
            Alle pedoverhalen, de priesters, de kerk die het wil wegpoetsen?

            (in antwoord op Meester Proper)
          • Meester Proper

            Daar spreekt dan ook iedereen in Nederland schande van. Sterker nog, we proberen gezamenlijk om dergelijke misstanden te voorkomen. Niets van dat alles in het Midden-Oosten. Daar kijkt iedereen de andere kant op en niets verandert.

            (in antwoord op Moos1)
          • Moos1

            O ja? Bisschop-misbruiker Gijssen… pas na zijn dood schoorvoetend, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren later.
            Wij houden erg van doofpoten.
            Hoeveel fraude komt niet in de krant? Ik denk dat we ons kapotschrikken

            O ja?
            Google eens naar de ontelbare islamitische instanties die Bokom Haram-achtige praktijken krachtig verwerpen.
            maar over het algemeen doen pvv-ers dat niet, dat zoeken naar feiten, omdat ze ht niet WILLEN weten, al stikt het ervan.

            En al wil je het niet weten, dan nog vertelt gezond verstand ons dat de ene mens (christen of moslim) de ander niet is. Dat begrijpt iedere kleuter, behalve WIlders en daar holt een handvol kritiekloos achteraan.

            Ik hoop trouwens dat er massal op m gestemd wordt morgen, dan verdwijnt hij naar Brussel waar hij geen kwaad kan en zijn wij ervan verlost.

            Dus bij deze, stem allemaal pvv, Wilders staat op no. 10, ff ons best doen.

            fijne dag verder.

            (in antwoord op Meester Proper)
  18. Vestzak

    Interessant rapport van de Council of Ex-Muslims of Britain:
    http://freethoughtblogs.com/maryamnamazie/2014/05/19/new-report-evangelising-hate-islamic-education-and-research-academy-iera/

    Laat mooi zien dat de term ‘islamofobie’ veelal misbruikt wordt om islamisme door te drukken. Oh, en de CEoB strijdt niet alleen tegen (uitwassen van) de islam, maar tegen elke vorm van extremisme, waaronder ook het extreem-nationalisme dat op het moment welig tiert in delen van Europa.

  19. ikku

    even op een rijtje zetten.
    De Islam kent géén democratie.
    De Islam kent geen mensenrechten.
    De Islam kent geen gelijke rechten voor man en vrouw.
    De Islam streeft naar één islamitische Staat over de hele wereld.
    De Islam rechtvaardigd dit met hun Heilige oorlog tegen alles wat anders is.
    Koste wat het kost.
    Geef mij één goede reden om te zeggen dat we hier tolerant tegenover moeten staan?

    • Moos1

      De islam kent wel democratie, de grootste moslim ter wereld is gewoon een democratisch land. (komen Wilders’ voorouders vandaan)
      PVV kent geen democratie.
      Feit.

      Waarom zou je trouwens intolerantie van sommige landen met intolerantie benaderen? Is dat zinvol?

      Wat is DE islam trouwens?

      (in antwoord op ikku)
      • AvT1

        De Islam kun je met eigen ogen aanschouwen als je eens een paar uurtjes in de schotelwijk gaat rondlopen, met een zeer kort rokje aan en zeer laag decolleté…..de vraag is natuurlijk of je over dat laatste beschikt als vrouw, maar dan laat je het maar een vriendin eens doen.
        (bel wel van tevoren even 112 en geef je coördinaten door)

        (in antwoord op Moos1)
        • Moos1

          Ik heb 10 jaar in zulke landen gewoond en gewerkt. Nergens met meer respect en gastvrijheid ontvangen. Die schoffies in dit soort wijken zijn slechts ”goed geintegreerd” en nemen onze ”normen” over.. vraag maar aan de Hollandse bouwvakkers, christelijke priesters en pedo’s.

          (in antwoord op AvT1)
          • AvT1

            Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, we lezen vrijwel elke dag berichten in de media van blonde bouwvakkers en geile priesters…. die oude oma’s overvallen met z’n vieren en haar op lafhartige wijze van blauwe plekken voorzien of zomaar op straat een alleen lopende Autochtone jongen compleet in elkaar beuken en van alles beroven.
            (/sarcasme-mode uit)
            (foto’s staan op internet)

            (in antwoord op Moos1)
          • miepjes

            Er is laatst nog een oud mevrouw van on de 70 overleden tijdens een overval. . Hard omver geduwd door belager. .

            Guess what.. tenger man met blond stekeltjes haar. . Ect ect. .
            Kijk dat de media alleen laat zien wat ze willen dat mensen zien is 1..
            Maar dat mensen niet zelf hun eigen verstand gebruiken dat is een tweede. .

            Alleen de afgelopen week. . Tientallen overvallers, geweldpleging van blank/blonde criminelen. .
            Zoek maar op.. lang leven Google. .!

            (in antwoord op AvT1)
        • Moos1

          Je verwart religie met slecht gedrag.

          (in antwoord op AvT1)
    • M1

      – Christendom kent ook geen democratie, noch hindoeisme. Daar wordt ook altijd over monarchische heersers gesproken.
      – Mensenrechten schending? Ik denk dat een hoop westerse landen aan meer massale schending doen van mensenrechten dan de Islam. (Guantanamo Bay om mee te beginnen; Palestina een ander voorbeeld)
      – Christendom en Hindoeisme ook niet. Maar jij bedoelt waarschijnlijk een paar landen, afijn, maar vergeet niet dat vrouwen in Europa nog geen 100 jaar geleden ook geen gelijke rechten hadden.
      – Wat een onzin; ben je vergeten dat de enige coloniale machten allemaal europees waren (en nu misschien de VS indirect?). Niet een islamitisch land heeft ook maar iets weg van imperialistisch gedrag
      – Ooit van de Kruistochten gehoord? Ooit avn de dertige jarige oorlog gehoord (tussen protestante en katholieke), of van de IRA? Ooit van Iraq 2003 gehoord?

      Hierboven heb je er minimaal 4, er zijn er veel meer. Het is te makkelijk om alles over 1 kam te scheren aangezien de wereld niet zwart wit is. Ik kan je zo een lijstje geven van alles wat er mis is in de westerse wereld. (en voor de duidelijkheid, ik ben blank, nederlands en christelijk opgevoed voor je denkt dat ik hier met een ‘haatbaard’ zit).

      (in antwoord op ikku)
  20. ikku

    Waar ik géén zin in heb!
    Om met een hoofddoek te lopen.
    Om achter het aanrecht als einige recht te moeten staan.
    Om mijn echtgenoot 5 keer op een dag op zijn kleedje naar het oosten geknield aan te treffen.
    Om op straat “achter” hem aan te mogen lopen.
    Zijn lange baard.
    mijn glaasje wijn te moeten missen.
    Om het vlees van een varken niet meer te mogen nuttigen want
    ik lust graag een schnitzeltje, verse worst, gehakt, een varkenshaasje, slavinkjes, spek onder mijn gebakken eitje, een tostie met ham en kaas Enz.
    Apart in een vrouwenkamer te zitten als er Visite is.
    De mannen moeten bedienen met eten en drinken.
    Om de Arabische taal te leren.
    In Mohammet als mijn profeet.
    In Allah.
    In een hiernamaals met honing en melk voor de vrouwen als zij zich goed hebben gedragen.
    Om geslagen te mogen worden door mijn echtgenoot met goedkeuring van de Koran.
    Mijn vrije meningsuiting te moeten inleveren.
    Mijn demokratische partij te moeten inleveren.
    Mijn baas over eigen buik op te moeten geven.
    Mijn tijd te verspillen aan nog meer van dit soort opsommingen.

    • Moos1

      Wie zegt dat je dat moet dan? Niemand
      Dus daarom kies je voor een niet-democratische partij?
      En daarom respecteer je vrijheid van godsdienst niet?
      Dat is schending van artikel 1.

      Overigens is de islam vooruitstrevender dan SGP als het over abortus gaat…. feit.

      Leven en laten leven… hoe simpel kan het zijn.

      (in antwoord op ikku)
  21. ikku

    Lieve Moos, je vraagt van wie je dat moet? Van de Islam . Dei Islam die de hele wereld wil veroveren met hun agressieve religie. Dan is er geen demokratie meer in Nederland. En moet ik doen Wat zij mij opleggen. En Jij moet dat dan ook. Even om te weten…….. De. Islam is op dit Moment de snelst groeiende religie binnen West Europa!

  22. ikku

    En hoe. Kom je op het Idee dat ik op een niet democratische partij stem???en waar Staat dat ik geen vrijheid van godsdienst aanvaard?? Ik heb allen gezegd waar IK geen zin in heb. En hoe zit het in de moslim landen? Worden daar de christenen en anders denkenden net zo geaccepteerd als wij dat in ons Land doen? Waar de een moske na de ander gebouwd mag worden?

Reacties niet toegestaan