Macht: hoe krijg je vrouwen zover dat ze jouw spullen kopen

Vrouwen bepalen het lot van de economie. En ook het lot van bjina alle ondernemingen. Vrouwen bepalen immers wat wordt gekocht en wat niet wordt gekocht. Ook – en dat is nieuw – als het gaat om technologie en gadgets. In de VS bepalen vrouwen 80 procent van de consumenten uitgaven en dat is hier vast niet anders. 
Dus is de vraag: hoe krijg je die vrouwen zover dat ze jouw spullen kopen. 6 regels uit een Amerikaanse marketingpublicatie: 
1. Who is She? Vorm je een gedegen beeld van de vrouwen die belangrijk zijn voor jouw product. Gedegen, dus niet door een reclamebureau 
2. Acknowledge Her Influence. Wees je bewust hoe het aankoop proces van jouw product gaat en op welk moment en op welke wijze vrouwen daarin een (hoofd)rol spelen.
3. Join Her Circle. Meer dan mannen nemen vrouwen beslissingen omdat andere vrouwen het aanraden. Zorg dus dat je daar tussen komt. 
4. Understand Her Similarities Verdiep je ook in de feitelijke wijze waarop vrouwen shoppen. Procter en Gamble deed het en dat leverde veel op. 
5. Respect Her Differences. Erken en accepteer dat vrouwen niet meer zijn die ze waren. De traditionele levenspaden en -rollen zijn vervaagd. 
6. Grow With Her. Als de emancipatie vordert moet je als bedrijf meegroeien.

Bron(nen):   Fastcompany