Ryanair: ticket naar Amerika vanaf 14 euro
Ryanair roept al jaren dat het voor een prikkie naar Amerika gaat vliegen, maar het plan lijkt nu daadwerkelijk een stap dichterbij gekomen.
Over vier à vijf jaar moet het mogelijk zijn om vanaf 14 euro vanuit steden als Londen, Berlijn, Keulen en Dublin naar New York of Washington te vliegen.
De raad van bestuur heeft het plan, dat topman O'Leary onlangs indiende, nu goedgekeurd. De volgende stap is de investering in nieuwe vliegtuigen. De huidige Boeiings van Ryanair zijn niet geschikt om de oceaan mee over te steken.
Het blijft erg ambitieus om trans-Atlantische vluchten aan te bieden voor budgetprijzen. Het heeft meerdere luchtvaartmaatschappijen de kop gekost. Momenteel probeert Norwegian Airlines het, maar de Noorse maatschappij zakt daardoor flink in het rood.
Het Laatste Nieuws
Bron(nen):
Alleen al aan brandstof gaat dat nooit haalbaar zijn, dus ben benieuwd wat er allemaal nog bovenop die 14,- gaat komen.
Brandstoftaks, 25eur per koffer, zuurstofbijdrage, plassen 2eur, 3eur drankje 20cl, deur open tax ,
(in antwoord op Vogelbeest)Buiten plassen blijft gratis zegt Ryanair.
(in antwoord op Windows 8)Lolz maar ik verzon het niet :
(in antwoord op Paulraw)http://www.dailymail.co.uk/travel/article-1263905/Ryanair-toilet-charges-phased-in.html
Krenten nemen dit soort vluchten,dus…
(in antwoord op Windows 8)gaan ze minder drinken om niet te hoeven plassen.
Pennywise poundfoolisch.
Ze kunnen ook een watertap plus snack automaat voorin het vliegtuig zetten ,scheelt weer een stewardess.
Plassen ze toch ,drinken en eten ze ook .Geen personeelskosten .Win-win.
Een pond leverworst voor een paar dubbeltjes kan ook niet.
Idem voor een kilo bananen a 99ct…
of 4kg spinazie voor 98 ct…
of een komkommer voor een kwartje…
of een liter benzine voor 1,50 …
of een kuub gas voor 50ct …
of een liter melk voor 30ct …
of een spijkerbroek voor 17,50…
of een T-shirt voor 1,99 …
of 7 dagen cruise in de Middelandse Zee voor 400 (volpension, all-in)
enzenzenz…
dus ik ben benieuwd wat er nog allemaal bovenop zit bij deze prijzen.
(in antwoord op Vogelbeest)Hoe lang blijft zo’n banaan in jouw lichaamsopening goed Ernie?
(in antwoord op ernie)domme opmerking weer…nog nooit zo’n dom persoon gezien als jij. Je voegt echt totaal niets toe…
(in antwoord op Windows 8)ga eens op zoek naar werk! kap eens met overal op te reageren! alsof je overal verstand van hebt??? Of word je per woord betaald ofzo?
Get a life
https://www.youtube.com/watch?v=BvC8Fs0oKCQ
(in antwoord op al)voor jou niet te zien, want je hebt een heel scherm voor je kop
(in antwoord op Windows 8)Oh maar ik heb gehoord dat je er filmpjes van verspreid. Brengt dat nog iets op zo’n gespecialiseerd fruitfetisj webcamkanaal?
(in antwoord op ernie)wat eten “we” vanavond?
(in antwoord op Windows 8)Ik vlieg in ieder geval nooit meer met prijsvechters naar verre bestemmingen. Full-service economy is vaak helemaal niet zoveel duurder dan een prijsvechter. (waar je bijna verplicht bent om economy+ te boeken, je moet betalen voor de bagage, entertainment aan boord, drinken en snacks. Bij ArkeFly moest ik zelfs flink bijbetalen om van te voren een plek te reserveren om de garantie te krijgen dat we naast elkaar konden zitten). En die twee plekken waar je voor 14 euro kunt zitten (met toeslagen is dat alsnog minimaal 500 euro erbij) zijn toch binnen een uur verkocht. Dan toch maar de comfort en service van EVA, Emirates of BA.
Dit kan gewoonweg niet voor dat bedrag. Meneer O’Leary vindt van wel, maar O’Leary vindt ook dat er best fors bezuinigd kan worden op de veiligheid. ATC kost namenlijk maar liefst iets van 70 cent per ticket en dat is veel te veel. We kunnen best wel wat minder veilig vliegen.
Passagiers malen er niet om, als ze maar goedkoop kunnen vliegen. Ze nemen gewoon aan dat het allemaal veilig gebeurt. Als het aan O’Leary ligt dus niet. Nu al zoekt Ryan Air aan de lopende band de grenzen van de regels op om maar kosten te besparen. Als het dan een keer echt fout gaat, roept iedereen weer “hoe kon dit nou gebeuren”.
Ik ben er gauw klaar mee: ik zet geen voet in een vliegtuig van dit soort prijsvechters.