Prenatale test voor mannelijke homoseksualiteit

Uit een Amerikaanse studie blijkt dat mannelijke homoseksualiteit wordt beïnvloed door genen, hoewel de omgeving en sociale factoren ook een rol spelen.

Onderzoekers van de Northwestern University in Illinois testten het DNA van 400 sets van broers om te achterhalen of sommige mensen voorbestemd zijn om homoseksueel te worden. Zij vonden dat een gebied van het X-chromosoom Xq28 en een stukje DNA op chromosoom 8 van invloed was op de seksuele oriëntatie. De resultaten van het onderzoek werden gepresenteerd op de jaarlijkse bijeenkomst van de American Association for the Advancement of Science.

De homoseksuele geaardheid van mannen wordt niet volledig gedetermineerd door genetische factoren, maar is in aanleg aanwezig. Homoseksualiteit is dus zeker geen keuze.

Deze bevindingen maken het in principe ook mogelijk om een prenatale genetische test te ontwikkelen om te kijken of jongetjes aanleg hebben voor homoseksualiteit.

Bron(nen):   The Independent

1. Pietje_Precies

precies! nou het is wachten op een pilletje, zodat Serge weer naar de meisjes gaat kijken of zo…..
    prenatale diagnostiek, de voorhuidplooimeting: “uw zoon heeft 67% kans homofilie te ontwikkelen. Hier is een folder over de mogelijkheden….”

2. De Staatsburger

Dan is het dus in principe ook mogelijk om met gentherapie homofilie te genezen.

3. vanhetgoor

Illinois, dat klinkt als het centrum van de bible-belt, nu maar hopen dat het zwaar-christelijke bestuur van de universiteit er niet achter komt.