Zo zal de Titanic II eruit komen te zien

De Australische miljardair Clive Palmer (57) laat in de Chinese stad Nanjing een replica van de Titanic bouwen. Gisteren presenteerde hij in The Ritz hotel in Londen de inrichting van de nieuwe Titanic II. Hoewel het schip uitgerust zal zijn met de nieuwste technologische snufjes, zal de inrichting zoveel mogelijk lijken op de inrichting van de eerste Titanic. De bekende grote trap, rookkamer en diverse eetzalen zullen precies zo worden nagebootst.

De Titanic II zou tegen 2016 klaar moeten zijn. Palmer: ‘Dit is geen fantasie, dit is geen film. Het gaat echt gebeuren.’

Neem alvast een kijkje in de nieuwe Titanic:

Bron(nen):   Daily Mail      

9 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Ron Kersten

    Wat een geldverspilling.
    1. De inrichting en romp-vorm is niet meer van deze tijd en zal dus maar een kleine groep potentiele passagiers aanspreken. Bovendien denk ik dat de oude vorm van de romp minder comfortabel vaart dan de modernere schepen, ondanks de moderne snufjes die ze misschien gebruiken.
    2. Wie wil er nu op een schip zitten dat in China in elkaar is geknutseld wetende dat zijn voorganger is gezonken?
    Er zullen best veel mensen een kijkje willen nemen aan boord, maar ik verwacht niet dat er veel mensen een fikse duit willen betalen voor een reis met dit schip.

    • John

      Disneyland Attractie. Hij denkt waarschijnlijk weer een potentiële miljoenenstroom te hebben aangeboord. Eigenlijk is het een beetje “lijkenpikken”, als de ramp niet al een eeuw geleden was gebeurd en alle betrokkenen en overlevenden dood, zou het door iedereen als smakeloos en respectloos worden gezien. Overigens “Titanic” had twee zusterschepen, die gewoon dienst hebben gedaan en generaties geleden zijn verschroot.

      (in antwoord op Ron Kersten)
      • plattekleppet

        Bizar inderdaad die Titanic 2.0 Maar wist je dat Disney zijn eigen cruise schepen (4) heeft? Hier te bekijken>> http://www.youtube.com/watch?v=JQHomPiqdXo

        (in antwoord op John)
        • John

          Je link naar D. Magic & D. Phantasy – wat een teringherrie zeg, die luchthoorns!! Dat zijn natuurlijk echte massa cruiseschepen zoals er wekelijks bij PTA in Amsterdam aanleggen, de Macdonaldsen op cruisegebied. De replica Titanic zal nooit als cruiseschip rendabel zijn, hooguit als bezienswaardigheid voor de massa, tot men er op uitgekeken is. Reken maar dat die Palmer allang allerlei spektakel exploitatiecontracten aan het bakken is, dat soort mensen is altijd bezig om met hun vele geld nog meer te verdienen.
          Toch denk ik dat de Britten niet zo enthousiast zullen zijn, het blijft een traditionele zeevarende natie, net als Nederland. Australië, was dat niet een verbanningsoord voor criminelen?
          Overigens: Het is maar de vraag of de originele Titanic zelf wel rendabel zou zijn geworden. Het was een prestige object waarop de overtocht voor de massa van de reizigers (landverhuizers) onbetaalbaar was. De maidentrip was het schip maar voor ietsje meer dan de helft volgeboekt, inclusief gratis meevarende gasten en een aantal mensen dat overgeboekt werd van een andere, goedkopere liner, die tegen gereduceerd tarief mee mochten…

          (in antwoord op plattekleppet)
          • plattekleppet

            Ben het volledig met je eens John, inderdaad teringherrie. Toen ik dat filmpje voor het eerst zag was dat wel even een WTF-momentje, als ik dat even zo mag omschrijven. Die Engelsen zitten hier natuurlijk niet op te wachten net zo min als dat de SS Rotterdam verworden is tot casino annex conferentieruimte. Mijn vader heeft hem nog uit staan zwaaien op zijn maiden voyage. De Titanic 2.0 wacht eenzelfde lot, dat is wel zeker. Wat het origineel betreft is het achteraf maar goed geweest dat het niet tot de laatste hut gevuld was. De gevolgen waren dan helemaal niet te overzien geweest. Een geluk bij een ongeluk denk ik dan maar.

            (in antwoord op John)
          • John

            De boeg van hedendaagse cruise schepen is het enige dat oceanliner-achtig aandoet. Alles wat erachter hangt is een toeristenhotel op een drijfbak.
            Nog een wetenswaardigheid: de originele Titanic had niet eens voldoende sloepen voor het actuele aantal opvarenden, de grootste arrogantie (vertrouwen in de onzinkbaarheid) is te beseffen dat bij volledige bezetting er nog eens 1000 mensen verdronken zouden zijn. Ik zet ook grote vraagtekens bij de veiligheid van een volbezette moderne cruiseboot. Bij het raken van een klip, kapseizen en gedeeltelijk zinken van de Costa Concordia op vlak water en maar een paar honderd meter van de kust waren nog bijna 40 doden te betreuren. Er is weinig fantasie voor nodig om zich voor te stellen wat gebeurt als er een aanvaring midden op zee op ruw water plaatsvindt. Mij niet gezien op zo’n drijvend massagraf.

            (in antwoord op plattekleppet)
  2. John

    Overheden gaan vaak slecht met (door ons verdiende) geld om, maar vele miljardairs doen het nog veel slechter. Echt, een toptarief van 90% is echt niet zo gek voor sommige verdwaasde geesten. John (oud zeeman)

  3. jessica

    een miljoen uitgeven vind ik wel een beetje overdreven… maar als ik de kans krijg zou ik zeker weten eens willen mee varen met de titanic 2. ben wel nieuwsgierig hoe het er vroeger uit zou moeten hebben gezien.
    ik hou wel van nostalgie.

    • John

      Behalve die grote stateroom met het centrale trappenhuis waarboven een glazen “dome” was het schip (in onze ogen) voor de meeste mensen toch vrij spartaans. Wat honderd jaar geleden luxe was herkennen we nu niet als zodanig. Kijk eens naar die elektrische peertjes in de plafonds van de salons en de hutten, moderniteit die nu armetierig aandoet. Derde klasse passagiers (het grootste aantal hutten) hadden niet eens warm en koud stromend water, de mensen moesten zich met een waskom en lampetkan behelpen. Als je naar de hut op de eerste foto kijkt zie je een vrij sober vertrek, weliswaar royaal met hardhout betimmerd, maar het verschilt niets van wat een bemanningslid in de jaren 60 van de vorige eeuw op een zeeschip ter beschikking stond: een kooi, een sofa, een hangkast en een ladenkast. Naar buiten koekeloeren alleen door een ronde patrijspoort van ca 35 cm doorsnee, daar moest je dan wel voor gaan staan. Gratis meevaren op een transatlantische overtocht? Nee bedankt!
      Maar op ss “Rotterdam” (1958) zou ik het wel willen als daar nog een machinekamer in zou zitten, helaas kan dat schip alleen nog maar varen als “trekschuit”.

      (in antwoord op jessica)

Reacties niet toegestaan