Achmed Akkabi wil graag AH-gezicht worden

Achmed Akkabi staat klaar om het nieuwe gezicht te worden van Albert Heijn. Hij zou het een logische stap vinden als vakkenvuller Rachid, zijn personage in de reclamecampagne van de supermarktketen, gepromoveerd wordt nu 'meneer Van Dalen' met pensioen gaat. Dat laat hij weten via Twitter.

“Rachid terug, nu als supermarktmanager. Make it happen”, schrijft de acteur. Rachid speelde een prominente bijrol in een groot aantal van de 153 tv-commercials die acteur Harry Piekema de afgelopen tien jaar maakte voor Albert Heijn. Piekema kondigde zondag aan na tien jaar afscheid te nemen van zijn iconische personage. Hij wil zich gaan concentreren op 'andere projecten'.

Het voorstel van Akkabi kreeg op Twitter gelijk bijval. “Ik neem aan dat Rachid nu de nieuwe winkelmanager wordt?” suggereerde ook NOS-nieuwslezer Rachid Finge. “Nu meneer Van Dalen afscheid neemt, komt dan die leuke vakkenvuller weer terug?!” hoopt ook classica Marjolijn Smits.

De Albert Heijn heeft met het vertrek van Piekema een 'vernieuwing' aangekondigd in haar campagne. Hierover wordt komende maand meer bekendgemaakt.