ING aan eigen medewerkers: het moet beter
In een interne mail van ING aan alle medewerkers, waarvan de NOS de tekst heeft gepubliceerd, erkent de bank dat er gisteren te traag is gehandeld toen er een storing ontstond met internetbankieren.
Het duurde uren voordat er op ING.nl melding werd gemaakt van de storing. Momenteel meldt de site nog dat de problemen zijn opgelost, en biedt de bank excuses aan voor het ongemak.
In de interne mail meldt de bank dat klanten die door de storing tijdelijk rood stonden geen kosten in rekening worden gebracht. Daarnaast wordt gemeld dat zij gedurende korte tijd niet konden pinnen. Later op de dag lukte dit wel tot een bedrag van 250 euro. Een passage uit de mail:
“We zijn ons ervan bewust dat het cruciaal is om op dit soort momenten te zorgen voor een juiste communicatie richting onze klanten en collega´s. Gezien het feit dat bij dit soort storingen de precieze oorzaak niet altijd direct te achterhalen valt, heeft de communicatie enige tijd op zich laten wachten. Dit moeten we in de toekomst richting jullie en onze klanten verbeteren.”
Ik heb ook het interview gezien met ING topman Nick Jue. Het is nog steeds een warrig verhaal waarom ze in eerste instantie logen. Je kan toch ook gewoon zeggen dat er problemen zijn maar je er nog niet achter bent wat de oorzaak is? Of als je echt hebt lopen slapen, dat je er naar gaat kijken?
In plaats daarvan blijven ze uren honderden (zo niet duizenden) mensen voorhouden dat ze gek zijn en dat er niks aan de hand is bij de ING. Zelfs als de pers informeert blijven ze liegen.