Nieuwe storing bij ING

En weer ligt ING plat. Twee dagen nadat ING zijn hele betalingsverkeer moest platleggen omdat er fouten waren gemaakt bij de berekening van saldo's van rekeninghouders is er weer een storing, zoals het bedrijf inmiddels erkent. Op de sociale media melden weer zeer veel gebruikers dat ze geen gebruik kunnen maken van internetbankieren van ING. Dit keer geeft ING de klacht wel snel toe. Via twitter: je kunt momenteel hinder ondervinden met inloggen op Mijn #ING en de App, we onderzoeken wat er aan de hand is. Excuses.    

10 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Jannie Ooms

    Alweer plat. Ik begin een beetje wantrouwig te worden. Het gaat iedere keer weer op het nippertje goed, maar wat als er een volledige crash plaatsvindt?

    Mijn grote zorg is dat mijn banksaldo niet te controleren is. Als het systeem echt instort kan ik niet bewijzen hoe hoog mijn digitale saldo was. Dan ben je aan de goden overgeleverd.

    Misschien ben ik overdreven paranoïde, maar ik maak sinds enige tijd wekelijks een PDF-kopietje van mijn digitale rekeningoverzicht en plaats dat op de HD van mijn computer. Zo kan ik te allen tijde een recent saldo aantonen als er iets misgaat…

    • Niegol

      geen slecht idee.
      Maar er worden echt iedere dag (meerdere malen) backups op veilige plekken weggeschreven. Dan moet je denken aan totaal onafhankelijke servers in een ander land enzo. Daar moet je hun woord inderdaad maar op geloven (vandaar dat ik zeg, geen slecht idee), maar theoretish kunnen ze altijd de gegevens terughalen.
      Dat je van allerlei applicaties zoals internetbankieren of zelfs pinnen geen gebruik meer kunt maken betekent niet dat de basis gegevens zoals saldo informatie in gevaar zijn 🙂

      (in antwoord op Jannie Ooms)
      • John JohnN

        Dat zijn nu juist de dingen waar DNB en AFM bovenop moeten zitten als controle. Ik hoop dat ze inmiddels ijveriger zijn geworden dan in het verleden en dat ik op deze protocol voorschriften kan vertrouwen.
        Ik heb alleen een papieren afschrift van 31.12.2012 als jaarafsluiter. Voor alle mutaties nadien ben ik afhankelijk van genoemd systeem.

        (in antwoord op Niegol)
    • Ron Kersten

      Wat jij doet is helemaal niet zo gek. Zelf ben ik gelukkig geen klant van de genoemde banken, maar dat betekent niet dat ik alles vertrouw. Vanuit mijn Rabobank internetbankieren download mijn Cashflow4-programma van Bankingtools automatisch de mutaties en rubriceert enz.
      Bovendien maakt dit programma (als je wilt) automatisch een backup van alles naar hun servers, dus als je Pc zelf crasht dan heb je alles snel weer terug.
      Minder omslachtig dan jouw methode en bovenal geeft het me een totaal overzicht van alle jaren dat ik het al gebruik tesamen met mooie overzichten waardoor gelijk de dure maanden er uit springen. Het is misschien overkill voor een simpel afdrukje van je saldo, maar misschien is het wat voor je :
      http://www.bankingtools.nl/shop-online.html

      Dit programma kost een klein bedrag, maar er zijn vast wel alternatieven die minder kosten en voor jou iets kunnen betekenen.

      (in antwoord op Jannie Ooms)
      • John JohnN

        Ja en dan dump je al je bankgegevens op nog een andere plek op het internet. Die ook gehacked kan worden en zo. Je huis wordt niet veiliger door er een extra achterdeur in aan te laten brengen ;-(

        (in antwoord op Ron Kersten)
    • marianne martens

      u bent kerngezond. heeft u toevallig gisteren ook Tegenlicht gezien. Alweer adembenemende momenten over de affaire SNS Vastgoed. Zo stokkend of schokkend, dat ik regelmatig dacht dat die kerels in de RvB, ceo’s klanten een paar keer collectief psychotisch zijn geweest. als het ware een grote, dagenlange “ejaculatie” gezamenlijk
      rondspringend, geld van ons over de balk gooien en geen enkele en geen enkele controle intern, ook van de NB en andere organen.

      (in antwoord op Jannie Ooms)
    • marianne martens

      vergeten, de ING is een eveneens slecht georganiseerde bank, die niets maar dan ook niets om zijn klanten geeft, wel om degenen die boven een ton kunnen inleggen. het personeel staat onder toezicht, ze braken het ene protocol uit na het andere. Kunnen er niets aan doen, zijn voor zo’n rot salaris nog uiterst vriendelijk. De Top heeft altijd een slechte timing gehad, door bv onlangs nog te klagen over hun lage inkomsten. Ook collectief psychotisch en bar slechte adviseurs. U kunt geen kopietjes genoeg maken.

      (in antwoord op Jannie Ooms)
  2. grasspriet

    Is het niet heerlijk al die onfeilbare techniek waarmee ons leven doordrenkt is.

    • Heldoppantoffels

      Hahaha ja inderdaad, wie weet zijn er wel hackers bezig maar doet men alsof het slechts om storingen gaat. 😛

      (in antwoord op grasspriet)
      • Prikker

        Ik geloof inderdaad niet dat ze het zouden toegeven als het werkelijk hackers betrof….
        Slecht voor de concurrentiepositie/’t consumentenvertrouwen en zo…

        (in antwoord op Heldoppantoffels)

Reacties niet toegestaan