Ook storing bij Ideal Update: storing (deels?) opgelost
Het betalingssysteem iDeal kampt sinds vrijdagmiddag met een storing. Dat heeft betaalorganisatie Currence, het bedrijf achter iDeal, vrijdag bevestigd.
,,Alle klanten van ING en SNS kunnen niet betalen met iDeal. Vijf banken kunnen ook geen contact krijgen met webwinkels die bij hen zijn aangesloten'', zegt een woordvoerster. Volgens haar is het voor consumenten van alle banken niet mogelijk om bij deze webwinkels af te rekenen.
Currence weet nog niet wat de oorzaak is van de storing. Het bedrijf zegt er alles aan te doen om het probleem op te lossen.
Update 14:39 uur: iDEAL Status meldt dat sinds 14:18 weer betalingen succesvol worden afgerond. De storing is bij ABN AMRO verholpen, meldt de bank. Bij ING zijn de problemen nog niet verholpen.
Wordt er nog geëvalueerd wat de Kosten voor het herstellen van de systemen zijn, tegenover de Besparing op personeelskosten door te snel voortdenderende automatisering? Dus berekening van het Rendement op elke automatiseringstap?
Iets voor Jaarverslag snuffelaars…
Onlangs kondigde UPC mij met een mailtje aan dat mijn kabelverbinding op een zekere datum gedurende een zeker aantal uren er uit zou liggen: ‘productoptimalisering’. Als je een ‘alles in één” abonnement hebt betekent het dat je niet alleen geen tv kunt kijken, maar ook niet telefoneren en niet internetten. UPC beval deze klanten dus aan om een goed opgeladen mobiele tfn naast het lijntoestel te leggen.
Geen overbodige waarschuwing om risico’s te verkleinen. Noodgevallen schreeuwen om snelle communicatie!
Alle banken hangen nu met al onze tegoeden aan dat ene internet. Dat geeft risico, voor ONS geld, de banken nemen dit gecalculeerde risico, NIET WIJ. Gemakkelijke beslissing over ANDERMANS geld, de schade door oplichting en identiteitsfraude lijkt beperkt en wordt voor lief genomen. Zouden wij – waren we in staat die macht uit te oefenen – ZELF die beslissing hebben genomen? Hadden we niet liever nog wat vriendelijke dienstbare mensen achter een balie gehouden, de telefoon kunnen pakken om ons bankfiliaal te bellen, in plaats van naar een pratende computer met keuzemenu’s en vervelende muziekjes te moeten luisteren?
Ik denk dat veel mensen het bijna “door de strot geduwde” internetbankieren liefst hadden gezien als een AANVULLING op bestaande diensten en niet als enig overblijvende systeem. Nu men daartoe toch heeft besloten moeten er afdwingbare garanties komen: het is immers nog steeds uitsluitend het geld van de rekeninghouders bij elkaar, de banken zelf zijn leger dan leeg. Iedere bank valt in een paar dagen bankrun onstuitbaar om. Een angstig perspectief met richtingloze politiek.
aanvulling op bestaande diensten en te woord gestaan door vriendelijke mensen. helemaal goed.wat een verademing was dat onlangs, toen de mensen nog niet via protocollen taal spraken.
(in antwoord op John JohnN)