Tijd voor koffie

Economie
door Admin
woensdag, 10 maart 2010 om 00:00
welingelichtekringen header 1
Als we lezen hoe slecht de economie er voor staat, gaat het nooit over de nieuwe koffiezaken die alom uit de grond schieten. Erg begrijpelijk, want die koffie boomt als een gek.
Overal kun je koffie bestellen, hier opdrinken of meenemen, en behalve dat de koffie eindelijk ergens naar smaakt vallen nog 2 dingen op: waar je koffie drinkt is het druk en de prijzen zijn onbeschoft hoog. Wat trouwens geen invloed heeft op die drukte. Laten we het er derhalve maar op houden dat koffie anno 2010 gewoon verdomde hip is. Vandaag brengt The New York Times in kaart wat dit allemaal in New York teweeg heeft gebracht. In 1 jaar tijd kwamer er 40 nieuwe koffiebars bij, soms onderdeel van een keten, soms ook op eigen benen staand.
Behalve dat koffie hip is, is hier een goede ontwikkeling gaande. Want op veel van deze nieuwe plekken doen mensen erg hun best ook drinkbare koffie te maken en dat was immers dikwijls niet het geval. Kent u het aloude cafe nog waar op een borde stond geschreven: 'Koffie is warm.'
Inderdaad, het bakkie stond al urenlang op je te wachten... Nee, de nieuwe brandmeesters zijn ware kunstenaars die met de meest zeldzame bonen de meest lekkere koffie kunnen zetten.
Lees het verhaal achter de link dat u meevoert naar de beste New Yorkse koffie-adressen. En ga ook naar de tweede link, met een woordenlijst om al die nieuwe koffie-termen onder de knie te krijgen, van Barista, Americano en Latte tot Fair Trade.