Hoe komt Ben & Jerry aan zijn smaken?

Economie
donderdag, 22 april 2010 om 00:00
welingelichtekringen header 1
Op het plaatje de nieuwste smaak, die heet in de VS Bonnaroo Buzz. Omschrijving: "light coffee and malt ice creams with whiskey caramel swirls and English toffee pieces." En Eric Fredette is een van de uitvinders. Hij heeft de smaak gemaakt bij een festival in Tenesse, het Bonnaroo festival en heeft gepoogd een smaak te ontwikkelen die lijkt op de sfeer op dat muziekfeest. En zo ontstond Bonnaroo Buzz. Maar er is ook een website waarop consumenten suggesties kunnen doen voor nieuwe smaken. Op het lijstje van vorig jaar stond duidelijk pindakaas bovenaan. Fredette: "ze wilden iets met pindakaas en iets met banaan. We hebben het alle twee gemaakt." Sommige van die smaken zijn alleen te krijgen in het vriesvak van winkels, andere alleen bij de shops van B & J. En over alles is nagedacht, want Ben & Jerry is geen ijsje, maar een mentaliteit. Die onder meer neer komt op het ontwikkelen van onmogelijk klinkende combinaties en die dan verkopen voor onmogelijk klinkende prijzen. Soms gaat het fout. Fredette: "Ik heb eens een smaak bedacht met stukjes popcorn in het ijs. Dat werd een soort karton als het lang bevroren was. Die is van de kaart gehaald." Voor wie alles wil weten van Ben & Jerry is er Time, dat zich in de kwestie heeft verdiept.
Bron(nen): Time