Huizentweets en Hyves maken het de makelaar steeds moeilijker

Economie
dinsdag, 09 november 2010 om 00:00
welingelichtekringen header 1
Ze zeggen natuurlijk dat ze er geen last van hebben, de makelaars. Maar in 1910 zeiden de koetsenbouwers ook dat de auto’s niet veel toekomst hadden. Toch vinden steeds meer mensen hun droomhuis via sociale netwerken. Ga maar eens naar #huizentweets, en dan snap je dat de gouden jaren van Funda ten einde lopen. Want je huis te koop zetten op Twitter kost niets. En een makelaar kost verschrikkelijk veel. In het Financieele Dagblad vandaag aandacht voor de bedreiging van het verschijnsel makelaar.
Ten Heggeler van VastgoedPRO voorspelt  dat de makelaardij onder invloed van internet en sociale media een ander karakter krijgt. ‘Deeldiensten zullen meer in zwang komen. Makelaars moeten zich meer concentreren op het geven van advies.’
Ook moet de makelaar volgens Ten Heggeler in de toekomst actiever op zoek naar zijn klanten. ‘Je kunt niet langer een huis aanmelden op Funda en dan achterover gaan hangen. Dat gebeurt helaas nog wel.’ Een goede optie is om je te specialiseren, zegt Ten Heggeler.
‘ Zo ken ik een makelaardij die zich volledig richt op homoseksuelen, een groep die kapitaalkrachtig is en gevoelig voor persoonlijke aandacht.’


Bron(nen): Huizentweets