Slechtste dienstverlening levert de meeste winst op

Economie
dinsdag, 24 mei 2011 om 00:00
welingelichtekringen header 1
Vorig jaar werd Ryanair door luchtreizigers uitgeroepen tot slechtste luchtvaartmaatschappij ter wereld. Maar toch maakte het bedrijf 400 miljoen euro winst, een toename van 26 procent vergeleken met een jaar eerder, meldt De Pers. Terwijl Air France KLM het afgelopen boekjaar 205 miljoen passagiers vervoerde en daarmee ‘slechts’ 613 miljoen euro verdiende, reisde met de Ierse prijsvechter 72,1 miljoen passagiers. Maar bij Air France KLM hoeven reizigers voor alle extra’s niet hun portemonnee trekken. Ryanair-passagiers moeten niet alleen betalen voor drankjes en hapjes, maar ook voor het inchecken van bagage, inchecken op de luchthaven, priority boarding en is er een creditcardtoeslag. Binnenkort zullen passagiers die met Ryanair vliegen waarschijnlijk ook voor de wc’s moeten gaan betalen en wachten dikke passagiers een vet-tax.
Bron(nen): De Pers