Amerikaanse ‘breastaurants’: Nieuwkomers beleven mini-boom

Is dit  typisch een succesverhaal voor het zo preutse  Amerika? Wie in de VS heeft rond gereisd kent ze in elk geval van de buitenkant: Hooters restaurants. Wie  binnen is geweest kent de attractie: Fast food en schaars geklede diensters. Wie McDonalds, Dairy Queen en Taco Bell te braaf, maar een echte ‘sex club’ te gek vindt kan veilig bij Hooters terecht.

Het is een vitale sector in de Amerikaanse horeca. Hooters (365 vestigingen) was lange tijd de enige aanbieder in de categorie ‘breastaurants‘ en heeft het nu moeilijk. De remmende voorsprong van de pionier uit de jaren tachtig. Er komt snel concurrentie met veelzeggende namen als Twin Peaks (“Eats. Drinks. Scenic Views”), Tilted Kilts en Mugs ‘n Jugs.

De nieuwkomers hebben wel een snel groeiende omzet (dertig procent per jaar). Ze pretenderen zelfs een heus familierestaurant te zijn. Maar de echte attractie is natuurlijk niet van culinaire aard.

De eigenaar van Tilted Kilt is eerlijk en zegt: “We hire only spectacular talent. They have to fit into that costume.”  En de meisjes die aan de fysieke vereisten voldoen verdienen er goed geld: “If a girl has the rack to get hired here, she can clean up in tips”.

Een commercial van Tilted Kilt: “A cold beer never looked so good”:

Bron(nen):   Yahoo  FoodRepublic  TheWeek