7 manieren om af te vallen zonder dieet of sport

Natuurlijk raak je die overtollige kilootjes het snelst kwijt door een streng dieet of een flinke sessie in de sportschool, maar er zijn andere minder vervelende manieren om af te vallen. We noemen er hieronder 7, want alle kleine beetjes helpen tenslotte.

1. Eet van een blauw bord
Onderzoekers ontdekten dat mensen die van een bord eten dat scherp contrasteert met de kleur van het voedsel dat erop ligt, minder eten. Een blauw bord is in veel gevallen dus geschikt.

2. Zap tijdens reclame
Zien eten, doet eten. Onderzoek toonde aan dat mensen die veel reclame kijken meer snacken tijdens het tv kijken. Al die lekkere hapjes die tijdens de ellenlange reclameblokken langskomen, brengen je alleen maar in de verleiding. Snel wegzappen dus.

3. Eet langzaam
Snelle eters hebben meer eten nodig voor ze een verzadigd gevoel hebben. Neem dus kleine hapjes en kauw een keertje extra. Je zult ook beter proeven.

4. Kleed je mooi
Uit diverse experimenten bleek dat als mensen in hun huiskloffie rondlopen ze meer geneigd zijn om te snacken. Wie zich leuk aankleedt, is meer gemotiveerd om op gewicht te blijven.

5. Leg gezond eten in het zicht
Een mooie fruitschaal vol vers fruit, een koelkast vol groenten, het ziet er aanlokkelijk uit. Studies bewijzen dat mensen meer eten van wat gemakkelijk bereikbaar is. Verstop die zakken chips dus achter in de kast en leg de gezonde hapjes voorin.

6. Speel een spelletje
Heb je trek in iets lekkers, leid je zelf dan af met een spelletje op je smartphone. Kleine, visuele taken zorgen ervoor dat je minder zin hebt om te snoepen.

7. Drink uit lange smalle glazen
Houd je van cocktails? Schenk ze dan in lange smalle glazen. Uit onderzoek blijkt dat je 30 procent minder in een lang glas schenkt, dan in een kort breed glas.

Bron(nen):   Goed Gevoel      

5 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Sjaak

    Uiteindelijk valt iedereen af, ook zonder dieet of sport.

  2. Vogelbeest

    Dieet is nooit een goed idee, want al je daarna weer terug gat naar je oude eetgewoonten komt het er net zo hard weer aan.
    Wat wel helpt is een aanpassing van eetgewoonten. Lees labels en eet/drink niets met smaakversterkers, glucosestroop of toegevoegde suiker. Meestal zitten deze stoffen er niet in om echt geproefd te worden, maar om te camoufleren dat er met goedkope en smakeloze ingrediënten gewerkt is.
    Ga je deze stoffen vermeiden verdwijnen er vanzelf kilo’s.

  3. Wihmstra

    Een lintworm inslikken helpt ook goed.

Reacties niet toegestaan