Een korte nacht gehad? Zo kom je de werkdag door

Of je nu gestrest bent of kinderen hebt die je ‘s nachts wakker houden, we slapen allemaal wel eens slecht. Gelukkig zijn er verschillende tips die je kunnen helpen om de werkdag toch tot een goed einde te brengen.

1. Niet snoozen
Je voelt je alleen maar vermoeider na die tien minuten langer in bed. Je kunt die tijd beter gebruiken om lekker te douchen en wakker te worden.

2. Ontbijt
Zorg dat je binnen een uur nadat je wakker bent, een voedzaam vezelrijk ontbijt neemt. Het stimuleert je lichaam om in actie te komen.

3. Mijd suiker
Snel een stuk ontbijtkoek ‘s ochtends is geen goed idee. Even krijg je er een opkikker van, maar daarna voel je je nog vermoeider dan voordat je de suikers naar binnen werkte.

4. Naar buiten zonder zonnebril
Natuurlijk daglicht doet je lichaamstemperatuur stijgen en maakt je alerter. De frisse lucht helpt je om wakker te blijven.

5. Niet te veel koffie
‘s Ochtends maakt je lichaam zelf cortisol aan om wakker te worden. Die koffie is dan niet direct nodig. Het beste neem je je eerste kopje om tien uur en dan ‘s middags nog eentje. Te veel koffie maakt je alleen maar nerveus en misselijk.

6. Eerst de lastige taken
Begin meteen met de moeilijkste klussen. Het zet de toon voor de rest van de dag. Bovendien zijn normaal gesproken je energiepeil en je concentratie in de ochtend het best.

Bron(nen):   Goed Gevoel