Een onderzoeksnotitie van een 15-jarige scholier over de toekomst van de media, trekt grote aandacht van investeerders en managers uit de media-industrie. Een betere illustratie van de wanhopige wijze waarp de investeerders proberen in de toekomst te kijken, is nauwelijks denkbaar. De 15-jarige Matthew Robson schreef op verzoek van Morgan Stanley een verslag van zijn eigen media-gebruik en dat van zijn vrienden, zo meldt The Financial Times. Robson beschrijft in het verslag dat kinderen van zijn generatie meer en meer gebruik maken van media, maar daar niet voor willen betalen. Televisie kijken de jongeren nog maar nauwelijks. Kranten op papier lezen ze al helemaal niet. Veel te veel tekst. Twitter is voor de jongeren ook niet interessant, want hun eigen profiel dat daaraan is gekoppeld, wordt toch door niemand bekeken. Geld willen jongeren alleen uitgeven aan de bioscoop en concerten, en natuurlijk ook aan videogames. Aan advertenties hebben Robson en zijn vrienden een hekel. Ze hebben dan ook een sterke voorkeur voor het luisteren naar muziek via websites waar geen advertenties bij staan. Het rapport heeft volgens Morgan Stanley vijf keer zoveel aandacht getrokken dan normaal is bij vergelijkbare publicaties.