Jongeren keren sociale netwerken de rug toe

Het zou een ramp zijn voor Facebook als het waar is, maar het lijkt echt waar. Steeds meer tekenen wijzen er op dat jongeren niet veel zin hebben om contact te hebben binnen de spelregels van een sociaal netwerk. Er waren al meer aanwijzingen voor, en nu is er het onderzoek van PiperJaffray dat aangeeft dat in 2 jaar tijd het aantal jongeren dat zegt enthousiast te zijn over een van de netwerken gedaald is.   Het is niet helemaal duidelijk wat er achter deze ontwikkeling steekt en zelfs niet of hij klopt: Facebook en Twitter geven geen gegevens over de leeftijdsopbouw van hun publiek. Misschien omdat ze iets te verbergen hebben

Bron(nen):   Buzzfeed      

12 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. j g

    In het begin is het leuk en nieuw maar dan wordt het een sleur. Het kost ook aardig wat tijd om het allemaal bij te houden en zodra men geld aan je wil verdienen is de lol er al snel van af.

  2. CHIU

    Zo zie je maar hoe belangrijk ‘timing’ is: Zuckerberg c.s. is heel snel en verschrikkelijk hard binnengelopen op dit project. Het is hem gegund maar de lucht loopt er nu alweer uit. Goed gedaan van hem: eerst een idee van je maten aftroggelen dan de boel oppompen en uiteindelijk voor veel te veel geld verkopen.

  3. knier

    Zou de doelgroep er misschien langzaam achter komen dat er een andere goede manier van communiceren bestaat,nl gewoon een ouderwets gesprek voeren?

    • John

      Het is te hopen…

      (in antwoord op knier)
    • RhodBerth

      Want het een sluit uiteraard het andere uit.
      Je kunt niet EN een normaal offline sociaal leven hebben, EN met diezelfde mensen online ook in verbinding staan….

      (in antwoord op knier)
    • catchit64

      Die doelgroep krijgt op school te horen dat ze de leraar op twitter moeten volgen wat hij geeft handige tips weg via social media. Als je die berichtenstroom volgt dan komen de meest onbenullige en zinloze teksten voorbij. Twitter als nieuwsbron prima, verder pak je lekker de telefoon of ga ergens langs dan weet je ook hoe zijn of haar stem klinkt.

      (in antwoord op knier)
  4. John

    De jeugd is gemakkelijk te strikken voor nieuw en “gaaf” en “trendy”. Maar alle eigenaren achter deze “uitvindingen” zien hun doelgroep alleen als bron voor marketinginfo, hun echte businessmodel is dienstbaarheid aan de “advertizers”. De Jeugd is niet dom, ze krijgt dat snel door en dan zakt dat imperium van webrulers even snel in elkaar. Als ik in facebook had belegd zou ik niet lang meer wachten en verkopen.

    • Heldoppantoffels

      Inderdaad, na jaren facebook gebruik ben ik onlangs definitief gestopt met Facebook. Het was leuk om weer eens contact met vrienden en vriendinnen uit vervlogen tijden te hebben, maar de reclame was killing. Inmiddels iets van 2 maanden zonder facebook en ik kan het iedereen aanraden!

      (in antwoord op John)

Reacties niet toegestaan