Madonna is een geldwolf

Material Girl heette haar hit uit 1985 en dat getuigde, zo schrijft The Sunday Times, van een vooruitziende blik. Want in 2008 was Madonna de best verdienende popster met een bedrag van zo’n 170 miljoen euro, de opbrengst van haar Sticky & Sweet wereldtournee. 
Madonna Ciccone is vijftig, moeder van twee kinderen (deze week mislukte de adoptie van een kind uit Malawi), sinds kort gescheiden en nu al 26 jaar met veel succes in de showbusiness werkzaam. Een van haar concerten bijwonen? Een kaartje kan zo’n vierhonderd euro kosten. 
Madonna heeft een bijzonder zakelijk talent. Behalve creatief (inzake muziek, film en imagobuilding) is ze ook bijzonder uitgeslapen. Al in 1992 zette ze haar eigen bedrijf op, Maverick – sinds 2004 gedeeld eigendom met Time Warner. 
Met Pepsi (voor 5 miljoen dollar), BMW, Versace, GAP, H & M en Max Factor ging ze lucratieve reclame-overeenkomsten aan. Dat ze vorig jaar scheidde van haar man (filmer Guy Ritchie) heeft haar nauwelijks armer gemaakt, zo beweert de krant. Richie zou een heer zijn en “you don’t get money from Madonna unless you ask for it.” 
En dan nog. Familie en naaste medewerkers kunnen nooit ergens op rekenen, ook niet in tijden van tegenspoed. Want de succesvolle zangeres is er diep van overtuigd dat iedereen in haar omgeving het voorzien heeft op haar fortuin. En pogingen om hier ook maar iets van te krijgen, moeten uit alle kracht worden afgeslagen. 
Tijdens haar concerten is het volstrekt gebruikelijk dat ze ook haar oude succesnummers ten gehore brengt, daar rekenen haar vele fans op, maar sinds kort is een song van de playlist geschrapt: Material Girl.

Bron(nen):   The Sunday Times