Best wel modern: op je eigen website aankondigen dat je blad niet langer verschijnt. Vandaag schrijft hoofdredacteur Jeff Bercovici dat de glossy
Portfolio ophoudt te bestaan.
Portfolio bestond sinds twee jaar en was hét nieuwe zakenblad in de Verenigde Staten. Het werd uitgegeven door Condé Nast, een groot uitgeverijbedrijf dat vermaard is om z'n kwaliteitsglossy's, zoals
Vogue en
Vanity Fair. "Twee jaar lang schreef ik op dit blog over al het slechte nieuws dat de
media teistert, maar dit is wel erg dichtbij," aldus Bercovici in zijn laatste bijdrage. Naast spetterende reportages en diepgravende profiles was in
Portfolio alle ruimte voor advertenties betreffende dure horloges, privé-vliegtuigen en derde huizen. Zelden is een tijdschrift met zoveel aplomb en met zoveel geld gelanceerd. Naar verluidt zouden sinds het verschijnen van 'de Vogue voor de businesswereld' 125 miljoen dollar in de titel zijn gepompt. De betaalde oplage bedroeg ruim 400.000 exemplaren (al werden veel nummers weggeven om dit cijfer te flatteren). Met de advertentiebezetting liep het dramatisch: die daalde in korte tijd met 46 procent. Vanaf vandaag kan
Portfolio worden bijgezet in de in de lange rij titels van Amerikaanse kranten en tijdschriften die recentelijk het loodje legden.