Bloedbad Amerikaanse tijdschriften

Conde Nast, de New Yorkse uitgever van chique glamour, heeft bekend gemaakt een aantal titels te killen. Zeker, het was bekend dat kranten en tijdschriften het moeilijk hebben, maar dat het glamoursegment nu ook al aan de beurt is, is nieuw.
Conde Nast is eigendom van de miljardair Sy Newhouse jr. en hij heeft ondermeer bladen als Vanity Fair en Vogue in handen – in hun soort absolute toptitels. Je zou kunnen zeggen dat Conde Nast alles maakt wat niet strikt nodig is, maar wat het leven versiert en zo mooi mogelijk maakt; Vanity Fair is bijvoorbeeld een eigenaardige melange van entertainment en topjournalistiek – alles voorbeeldig vormgegeven. 
De titels die er nu aangaan, heten Gourmet, Cookie, Modern Bride en Elegant Bride. Honderden mensen vliegen de laan uit. Bij Conde Nast is de afgelopen decennia verschrikkelijk veel geld verdiend (zodat een sterfotograaf bij VF als Annie Leibovitz miljoenengages kon bedingen), maar voor dit jaar wordt een verlies verwacht van 200 miljoen dollar.

Bron(nen):   New York Post