Het onbegrijpelijke succes van Linkedin

Media
vrijdag, 23 oktober 2009 om 00:00
welingelichtekringen header 1
Veel wordt bericht over het succes van Twitter en Facebook. Maar Linkedin heeft inmiddels ook 50.000.000 gebruikers die trots kunnen zeggen dat ze er bij horen.Dat is tenslotte het voornaamste nut van het netwerk: dat je kunt zeggen dat je er bij hoort. Want waar Twitter een beetje ordinair geworden is en Facebook handig, is Linkedin enigszins chique. Het richt zich op professionals, die via Linkedin hun netwerk kunnen onderhouden en vergroten. En op dit moment voegt iedere seconde van iedere dag van ieder uur ergens ter wereld een professional zich bij Linkedin. Volgens Linkedin zelf kiezen mensen voor het gebruik van het netwerk om hun carrière te bevorderen. Of dat waar is is de vraag, maar het bevordert in ieder geval de carrière van de mensen van Linkedin. Vorig jaar haalden ze 53 miljoen nieuw kapitaal op voor verdere expansie. En al twee jaar wordt netto geld verdiend, met 'premium'-abonnementen en advertenties. Eén van de landen waar Linkedin het beste loopt is Nederland. En dat zou zijn omdat netwerken “part of the Dutch DNA is.”