Je gezicht staat binnenkort in een Google advertentie

Google gaat gebruik maken van onwetende gebruikers in advertenties. Met naam en foto. Binnenkort kan iedereen die wel eens op Google Plus of Youtube iets heeft leuk gevonden zichzelf terug vinden in reclame van Google. Google volgt hiermee het beleid van Facebook. Op Facebook kan je ook in een advertentie terecht komen omdat het iets leuk hebt gevonden.

Dat heet “shared endorsements” en bij Facebook schijnt het zo goed te werken dat Google het ook gaat doen. Wie niet actief is op Google Plus of nooit iets ‘liked’ op Facebook heeft vooralsnog niets te vrezen.

Op fora die gaan over Google is veel verzet tegen het plan van het bedrijf. En ook privacywaakhonden zijn niet enthousiast. Maar vanaf 11 november gaan de nieuwe regels toch gewoon gelden

Bron(nen):   Mashable      

4 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Karel Kritisch

    Is er nog iemand met Google Plus dan?

  2. kletsmajoor

    Het is een optie die standaard aan wordt gezet maar je kan het uitzetten. Nog wel tenminste…

  3. Robin

    Vreemd, bij mij stond ie nog uit. Gaat Google hem dan alsnog aanzetten?

  4. grasspriet

    Mijn verzetsdaad is nooit iets van Google of FB gebruiken.
    En ik ga het niet doen ook zolang zij denken dat ze overal mee wegkomen.

Reacties niet toegestaan