De Tiger Woods-strategie

Media
door Admin
dinsdag, 08 december 2009 om 00:00
welingelichtekringen header 1
De man op bijgaande foto - naast Tiger Woods - is Mark Steinberg. Hij is sinds 12 jaar agent van de golfer en staat aan het hoofd van het Woods-imperium waar enorme bedragen omgaan (alleen al honderden miljoenen dollars per jaar aan sponsorcontracten). Nu Tiger Woods in opspraak is gekomen met zijn echtelijke ruzie - vrouw en bijvrouwen tuimelen over elkaar heen - mag Steinberg de belangen van Woods proberen te behartigen. Steiberg heeft enkele intiatieven genomen  sinds Woods op 27 november met zijn Cadillac Escalade crashte. Hij heeft gezorgd dat Woods zijn mond hield, da is al heel wat. En hij  huurde Mark NeJame in, de meest bekende strafpleiter in de regio.
Ook zou hij inmiddels hebben aangeklopt bij Lavely & Singer, een advocatenkantoor uit Los Angeles, dat de meest bekende sterren onder zijn klanten heeft. Dit bedrijf heeft onmiddellijk gepoogd om een van de geheime vriendinnen van Woods, Rachel Uchitel, te betalen als ze belooft dat ze vanaf nu haar mond houdt.
Niet iedereen is onder de indruk van de werkwijze van Steinberg. Er wordt nauwelijks gereaeerd op allerlei smerige aantijgingen, aldus een pr-expert, en dat is bijzonder kwalijk - zo blijven allerlei verdachtmakingen in de lucht hangen. Tiger Woods bevindt zich in een vrije val, aldus een andere deskundige, daar valt weinig meer aan te adviseren. Tot op heden wist Steinberg de zakelijke belangen van Tiger Woods uitstekend te behartigen. Ook hield hij de golfer in de media bewust buiten de spotlights met een minimum aan interviews. En nog maar 2 jaar geleden deed hij zaken met de uitgever van National Enquirer om te voorkomen dat een liefdesaffaire van Woods naar buiten zou komen.
Maar dit keer - nu de beerput echt openging - stond zelfs Mark Steinberg machteloos.