Reckitt gebruikt condooms voor wervingsactie

Reckitt Benckiser heeft een aparte manier om personeel te werven. De producent van Durex, Vanish en Cilit Bang gebruikt zijn producten om het bedrijf onder de aandacht te brengen van studenten en jonge professionals. Op de verpakkingen van de producten komen ‘spannende’ teksten te staan, zoals ‘Stimuleer je carrière’ op een Durex condoom of ‘Vanish saaie banen’ op Vanish Oxy Action vlekkenpoeder. De campagne wordt off- en online gevoerd in verschillende landen.


Het probleem van Reckitt Benckiser is dat de wervingscampagnes van grote concurrenten, zoals Unilever en Procter & Gamble, tot de meest gerenommeerde en succesvolle behoren. Zij genieten dan ook veel meer naamsbekendheid bij starters op de arbeidsmarkt.


Het lijkt niet heel waarschijnlijk dat de jonge ambitieuze professional staat te popelen om condooms, huishoudelijke schoonmaakmiddelen of luchtverfrissers te verkopen, maar het zijn wel merken de internationaal bekend zijn. Bovendien zegt de campagne iets over het bedrijf: hun aanpak is anders, eigenzinnig en ondernemend.

Bron(nen):   Management Today  Reckitt Benckiser