Ter vergelijking: in 2010, in de rust van de finale tegen Spanje in Zuid-Afrika, was het 113.000 euro. De Ster doet de Amerikaanse Super Bowl na, hét nationale sport- en showbizzevenement in de Verenigde Staten. In de pauze van de American Football-finale treden topartiesten op en pronken multinationals met unieke, soms controversiële reclamefilmpjes. Ook dan voor een astronomisch bedrag van 4 miljoen dollar (2,9 miljoen euro) voor een halve minuut. Dan kijken er in de VS wel meer dan 100 miljoen mensen naar.
Ster-reklame tijdens WK kost 6666 per seconde
De Ster denkt erg veel geld te gaan verdienen aan het WK in Brazilie. IN ieder geval zolang Nederland meedoet. Een commercial in de rust van de eerste WK-wedstrijd van Nederland tegen Spanje kost 200.000 euro voor een halve minuut. Bijna het dubbele van wat hier ooit is betaald voor een tv-reclame. De revanche voor de finale van 4 jaar geleden in Zuid-Afrika moet het paradepaardje worden van bedrijven die tijdens de WK kan adverteren. Er zullen, naar verwachting 10 miljoen mensen naar die wedstrijd kijken.
Tip voor de KNVB: probeer Spanje om te kopen. Komen wij tenminste een ronde verder en kunnen de Spanjolen hun schulden weer een stukje afbetalen.