Consument haat reclame Postcodeloterij
Negen van de tien mensen vindt de folders en reclame van loterijen verspilling van papier en geld. Een doorn in het oog zijn de ongevraagde kras- en creditkaarten, 'gratis' loten en cadeaukaarten met de veelbelovende teksten. En de Postcodeloterij opereert op het randje. Dat stelt de Consumentenbond in haar gids die morgen verschijnt. De bond ondervroeg 3000 consumenten naar het marketinggedrag van loterijen. Toppunt vond men de 'gouden munt' van de Postcodeloterij, waarvan de ontvangers dachten dat zij 2500 euro hadden gewonnen. De klagers werden door de rechter in het gelijkgesteld en de Postcodeloterij moest de 2500 euro aan hen uitbetalen.
Die vieze marketingtrucjes wat haat ik deze loterij intens. Fijn dat ik niet de enige ben. Hoe moeilijk is het om een integere campagne te voeren?
TIP: als je ongewenste reclamepost krijgt, kras dan je adres door, schrijf RETOUR AFZENDER op de envelop en doe hem op de post. Zo betaalt de afzender 2x voor de post en ze weten ook gelijk dat het ongewenst is.
Mocht de afzender zo aardig zijn een antwoordenvelop mee te sturen, dan alles verscheuren, in de antwoordenvelop doen en deze posten.