Hoe reclames je zover krijgen iets te kopen

Per dag krijgen we gemiddeld zo'n 3.000 tot 10.000 reclameprikkels. Adverteerders halen alles uit de kast om jou over te halen om iets te kopen. Vaak zijn het de meest simpele tactieken waar we gevoelig voor zijn. Bekijk de infografiek en zie hoe dit allemaal gebeurt en waarom:  

Bron(nen):   Infographics archive       

2 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Edward_II

    ‘Reclame’ is een ander woord voor ‘bezwaar’. Wat hier bedoeld wordt is iets anders en dat heet leuren. Er is ooit onderzoek gedaan naar de negatieve effecten van leuren en de resultaten daarvan zijn door de grote marketingbureaus snel onder het tapijt geveegd. Uit dat onderzoek bleek dat mensen een gevarieerde irritatiedrempel hebben. Te vaak met geleur voor een merk of product worden geconfronteerd wekt weerzin ertegen op en dan kopen mensen het juist niet.

    De CEO van een van ‘s werelds grootste marketingbedrijven zei ooit al: “Meer dan 60% van de reclamecampagnes bereikt niet het beoogde doel… en zodra we de oorzaak daarvan weten, dan stoppen we daar ook onmiddellijk mee.”

  2. soulsister

    wel hele kleine lettertjes in de infographic.(toeval?)

Reacties niet toegestaan