Hoe slaagt
Steve Jobs er steeds weer in nieuwe producten zoals de iPad te creëren, waar iedereen het over heeft en die net even anders en beter zijn? Wie van de meester zelf wil leren, kan helaas geen boeken van Steve Jobs vinden waarin hij zijn geheimen onthult. Maar er zijn wel auteurs die goed hebben opgelet hoe Steve Jobs projecten aanpakt, producten presenteert als wonderbaarlijk nieuws en bij lanceringen de spanning op de juiste manier weet op te bouwen, schrijft de (voor iPad-gebruikers aan te raden) site
iPadplanet. Applewatcher Carmine Gallo schreef ‘The Innovation Secrets of Steve Jobs’. Het beschrijft de manier waarop Steve Jobs denkt en nieuwe producten tot een succes maakt. In het boek lees je ook hoe anderen de aanpak van Apple hebben gevolgd om succesvol hun producten te lanceren. Voorbeelden die voorbij komen zijn de Flip videocamera (zie ook de gadgets van Time) en de schoenensite Zappos.com. Gallo bespreekt Jobs niet als een onbereikbaar genie, maar geeft aan hoe nieuwe ideeën binnen Apple ontstaan en hoe ze uiteindelijk uitmonden in nieuwe producten. Jobs heeft een revolutie teweeg gebracht in muziekdistributie, mobiele telefonie en het publiceren van boeken, betoogt de auteur. En jij kunt dat ook.