Huismerkwhisky van Lidl is volgens experts beter dan dure merken

Net als voor wijn geldt ook voor whisky: duurder is niet altijd beter. Dat blijkt wel uit de ‘whiskeybijbel’ van kenner Jim Murray. De huismerkwhisky van Lidl krijgt in de nieuwste editie maar liefst een 9,5. Merken die zes keer zo duur zijn, kregen een lager cijfer.

De Glenalba Sherry Cask Finish Scotch Whisky, die 49,99 euro per fles kost, is volgens whiskygoeroe Jim Murray ‘waanzinnig’ en ‘magnifiek’. De recensent beoordeelt elk jaar ongeveer 4000 verschillende merken.

De Glenalba scoort beter dan whisky’s van grote merken zoals Johnnie Walker, Famous Grouse en Grant’s, waarvan de prijzen oplopen tot 600 euro per fles.

Het merk Glenalba is al sinds de lancering een succes bij kenners. Zo won de Glenalba 22 Year Sherry Cask Finish Blended eerder dit jaar bij de wereldkampioenschappen een prijs voor de beste ‘Blended Limited Release Whisky’.

Bron(nen):   AD