Het credo van Schultz: ‘Harder waar het kan’

Demissionair-minister Schultz van Haegen (Infrastructuur)  wil dat we op de A2 harder kunnen rijden dan 100 kilometer per uur. Ze vindt dat de nieuwe Tweede Kamer een einde maken aan de maximumsnelheid tussen Amsterdam en Utrecht, schrijft De Telegraaf. De minister, VVD en CDA schuiven elkaar de verantwoordelijkheid toe over de lage snelheidslimiet op de vijfbaansweg. Schultz van Haegen: 'Harder waar het kan, is wat mij betreft het credo. En op de A2 kan het' Ze heeft, zegt ze, daarom eerder ook voorstellen gedaan die verhoging van de snelheid op delen van de A2 mogelijk maakt. 'Voorstellen voor een permanente verhoging van de maximumsnelheid, maar ook variabele snelheidsverhoging, bijvoorbeeld ’s nachts of buiten de spits. Iedereen die over de A2 heeft gereden, snapt wat ik bedoel.'

2 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Evert Lippens

    Dát er overwogen wordt om de maximumsnelheid te verhogen is prima. Maar waar zijn in deze uitspraken de argumenten?

    “Harder waar het kan”

    en

    “Iedereen die over de A2 heeft gereden, snapt wat ik bedoel.”

    zijn dat namelijk niet.

  2. marianne martens

    deze minister is in haar vorige periode als staatsvrouw, in diezelfde periode 2 maal zwanger geweest en heeft natuurlijk haar uitkering gekregen. Tot zover allemaal redelijk gepland. Zij behoorde, net zoals een paar andere “lachebekjes” tot de links- liberale “wing” van de Ultra- Neo- Liberale Rechtse VVD. Deze vrouw heeft ook in het vorige kabinet mogelijk gemaakt dat Schiphol op een “rucktsichlose” wijze zijn gang kon gaan etc. Inderdaad zonder uitleg ( bekend bij deze partij ) mag je straks harder rijden, waar mogelijk, op de A2. heeft U wel eens over de afsluitdijk gereden, er wordt nauwelijks 130 km 9het volk si echtwel verstandig ) gereden en deze route is de “verdwazing” van deze Partij en ambtenaren,, die een “chaos” tonen, waarmee het denken van deze partij besmet lijkt te zijn. Nu je weet wel, wat voor soort mensen straks met 140/150 km ( waar mogelijk!!!!! ) over de A2 zullen rijden !!!!!! Niet de belastingbetaler, maar degenen die het geen” niets” kan schelen dat hij/zij, andere automobilisten in gevaar zal brengen. Deze minister heeft ook toestemming gegeven om elk verkeersbord een “reflector” te geven. Heel kostbaar en belangrijk. Deze minister zei pas: ” dat de mensen niet zo moeten zeuren bij de NS”. In 1998 was er ook zo”n enorm gedoe bij de NS. In 2002 zou het allemaal goed komen!!!!! Schiphol zou in 2002 ook zijn best doen om fluistervliegtuigen te promoten, minder hard invliegen, een langdurige daling, routes met weinig inwoners etc. Allemaal niet gebeurd.
    Wie het Angel- Saksich Vraat/ Vreet Kapitalisme ( gaat ook zo goed!!! in GB ) voorstaat moet vooral op deze partij stemmen.Het is wel een verademing dat de NS op zijn site de CO2 uitstoot van trein, in vergelijk met auto, vergelijkt. Een “ravissant” verschil. Vooral de “grote” bakken zijn de oorzaak van een nog veel hogere CO2 uitstoot etc

Reacties niet toegestaan