Vergeving van al je zonden via Twitter

De katholieke kerk kent het verschijnsel van de aflaat. Als je bepaalde goede dingen doet en vooral als je heel veel bidt kun je een aflaat krijgen. Dat betekent dat jij of iemand die je daarvoor uitkiest korter straf krijgt voor hij naar de hemel kan. Voor wie het systeem niet kent: als je heel erg hebt gezondigd dan ga je naar de hel, dat is een vuur waar je eeuwig in moet branden. Als je goed, maar niet perfect hebt geleefd, dan ga je eerst naar het vagevuur, om boete te doen voor je zonden en daarna naar de hemel.

Dat vagevuur kun je ontlopen met een aflaat. Een een aflaat krijgen is deze zomer makkelijker dan ooit. In Rio de Janeiro zijn de wereldjongerendagen. Deelnemers daaraan krijgen een volle aflaat en hoeven dus niet naar het vagevuur. Maar ook mensen die de dagen volgen via de televisie krijgen een aflaat. En bovendien zij die de wereldjongerendagen ‘met de juiste eerbiedige instelling’ volgen via sociale media als Twitter

Naar de hemel dankzij twitter; dat zal God nooit hebben gedacht

Bron(nen):   Daily Mail      

5 Reacties Doe mee met de discussie →


  • Har Davids

    SMS “Vergeef mij van mijn zonden” naar telefoonnummer +31-AFLAAT (kosten € 9,99) en uw onsterfelijke ziel is volledig vrij van smetten.

  • Martijn

    Bizar. Mensen realizeren zich niet dat hun zonden zo’n 2000 jaar geleden al vergeven zijn, en dat het erkennen/woordelijk uitsptreken daarvan in dankbaarheid nodig is al geloofsuitng om vergeving te ontvangen. En we hoeven ook niet via een instituut naar God in gebed, maar rechtstreeks via Jezus, immers Hij sloot het verbond tussen mensen en God. Oja en omdat God liefde IS, Hij houdt van ons om wie Hij is, niet om wie wij zijn of wat wij gedaan hebben. Wat een vershil tussen menselijke religie en geloof.

  • Cornelis Berend

    Nou ja. Zou er geen weldenkend mens in het Vaticaan zijn, voor zover dat mogelijk is, die zich achter de oren krabt over de praatjes die destijds tijdens ‘de missie’ in Zuid Amerika zijn verkocht?

    Het ‘voorgeborchte’ waar je als ongedoopte baby terecht komst als je sterft voordat je ouders de kans hebben gehad om je te laten dopen, is twee of drie jaar geleden officieel afgeschaft. Ik wist niet eens dat het bestond. Baby’s mogen nu rechtstreeks de hemel in. Volgens mij ken ‘Het Handboek der Waanzinnige Dreigementen’ nóg wel een revisie gebruiken. Even niet met de Zwitserse Garde spelen, en aan de slag.

  • domen021

    Beste Gerard, je verhaal staat vol halve waarheden. Het is bijvoorbeeld helemaal niet waar, dat volgens de katholieke visie iemand die heel erg gezondigd heeft zonder meer naar de hel gaat.

    Groeten
    Pastoor Frank Domen

  • catchit64

    Ach, de belgen hebben al jaren een site om jezelf schoon te bidden dus echt nieuws is het niet

    http://www.biechten.be/