Dit zijn de innovaties in de lucht

De Neue Zürcher Zeitung nam een kijkje op de Hamburgse Aircraft Interiors Expo, een vakbeurs waar de profs uit de luchtvaart bijeen komen. Jarenlang veranderde alles in de luchtvaart in nog groter, nog mooier en nog luxueuzer.
Een flinke crisis verder is dat veranderd in noviteiten de ‘t liefst niets kosten en hopelijk iets extra’s opbrengen.Zo krijgt de economy-class andere stoelen, gemaakt van lichter en compacter materiaal; ze nemen minder plaatsin, maar bieden desondanks meer beenruimte.
Sommige maatschappijen zullen overgaan op een nieuwe tussenklasse, de zogenaamde Premium Economy. Plaats genoeg voor enige verandering, want de business class zit leger dan ooit. En wie weet is er zo iets extra’s te verdienen. Hier zit men beter, met meer beenruimte en zijn beeldschermen groter, terwijl de airco beter werkt dan achterin.
Passagiers worden steeds dikker, zwaarder, langer en ook ouder – allemaal zaken waar ook iets op moet worden bedacht. Verder moet er een sprong voorwaarts worden gemaakt qua communcatie. In de lucht online wordt dadelijk heel normaal en ook belemmeringen in het telefoonverkeer zullen worden opgeheven. Aan de hinderlijke gewoonte dat je buren in het vliegtuig nu niet bellen, komt gelukkig snel een einde. 
Tenslotte komen aanstonds de eerste maatschappijen met bijgaande stoelen die makkelijk zijn uit te klappen. Waarbij (tegen meerprijs) languit kan worden geslapen.

Bron(nen):   Neue Zürcher Zeitung