Binnenkort: reclame op de maan

Een ‘giant leap for advertising’? Volgend jaar oktober is het misschien zover. Een Japans bedrijf, Otsuka, wil een titanium blik met sportdrankpoeder in een capsule naar de maan laten brengen. Dat moet gedaan worden door de Falcon 9-raket, die al 3 vluchten naar het International Space Station (ISS) heeft gemaakt voor bevoorrading.

Het blik met het poeder is een kilo zwaar. Eenmaal aangekomen  op de maan moet een voertuigje van Astrobotic Technology het blikje neerzetten. De hoop van de adverteerders is dat jongeren geïnspireerd raken om astronaut te worden en 380.000 kilometer gaan reizen om het blik te bemachtigen.

Google looft 20 miljoen dollar uit voor degene die als eerste een apparaat op de maan brengt dat 500 meter aflegt en foto’s terugstuurt naar de aarde. Astrobotic Technology kan het project betalen door met Otsuka samen te werken. Saillant detail is dat zij normaal gesproken juist gericht zijn op het opruimen van rotzooi in de ruimte. Misschien is het daarom dat op het blik wensen van Japanse kinderen worden gegraveerd.

Bron(nen):   Bright      

1 Reactie Doe mee met de discussie →


  1. Vestzak

    Tja, als overheden gaan snijden in het budget, krijgt de commercie meer ruimte om de collectieve taken over te nemen. ‘t Is wachen op de IPO van SpaceX. Snel bij zijn, als het zover is..

    http://www.themoscowtimes.com/business/article/russian-space-program-gets-52bln-boost/500157.html

Reacties niet toegestaan