‘Laatste kamer’ op Booking.com is onzin

Booking.com moet stoppen met het misleiden van klanten door te beweren dat een bepaalde hotelkamer de laatste is. Dat zegt het College van Beroep van de Reclame Code Commissie, schrijft de Telegraaf.

Het was een eenvoudige truc van Booking.com om klanten over te halen tot een snelle boeking: ‘Laatste kamer’ en ‘nog 2 kamers beschikbaar voor deze prijs’. Maar oplettende vakantiegangers weten allang dat je op andere websites nog genoeg kamers in het betreffende hotel kan vinden. Bel je het hotel zelf, dan is de kamer bovendien vaak goedkoper.

Marketingdeskundige Max Kohnstamm begon een zaak tegen Booking.com. De Nederlandse Reclame Code Commissie gaf hem eind april al gelijk. De boekingssite ging echter in hoger beroep en dat verloor het bedrijf dus vandaag.

 

Bron(nen):   Telegraaf      

1 Reactie Doe mee met de discussie →


  1. Albert

    Wij werken met booking.com en het laatste kamer effect word door ons bepaald we blokken alles op een bepaalde datum en laten een kamer vrij voor booking.com want we hebben liever rechtstreekse boekingen dat scheelt 15%! Simpel toch! En wanneer wij willen dat er meer boekingen komen dan doen we meer kamers open op booking.com. het is maar een programmaatje dat alles automatisch doet.

Reacties niet toegestaan