Wat zocht en kocht Nederland dit jaar op Marktplaats?

Nederlanders doen hun naam eer aan. Het meest gezochte woord van 2014 op Marktplaats is ‘gratis’. Het wordt elke dag zo’n 5.000 keer ingevuld op de veilingsite. Daarna werd het meest gezocht op de iPhone, gevolgd door het interieurmerk Riviera Maison. De zoektermen ‘Vespa’ en ‘camper’ staan voor het eerst in de top 10.

Op Bol.com werd het meest gezocht naar de ‘Chromecast Media Streamer’ die onbeperkte toegang verschaft tot de muziek van Google Play. Daarna was de cd van de Common Linnets het populairst. De FIFA 15 game stond op de derde plaats.

De snelste stijgers van dit jaar op Marktplaatswaren de term ‘loomen’ en de Roy Donders juichpakken. In de aanloop naar het WK vestigden de pakken een record. Er werd 36.000 keer op één dag naar gezocht.

De categorieën die op de veilingssite de meeste advertenties trokken waren damesschoenen met 2,5 miljoen en stoelen met bijna een miljoen advertenties.

Bron(nen):   Metro      

2 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Robin

    “De chromecast die onbeperkte toegang verschaft…” Ga je huiswerk eens doen.

  2. IwanovKapotjeplov

    Marktplaats slibt steeds meer dicht met advertenties van allerlei bedrijfjes. Voor particulieren wordt het steeds minder interessant om zaken op marktplaats te zetten.

Reacties niet toegestaan