Plaatselijke ophef over actieve flitspaal

Is de nieuwe flitspaal op Voorne-Putten van slag of rijden automobilisten er massaal te hard aan voorbij? Feit is dat honderden bestuurders de afgelopen weken op de bon werden geslingerd voor te hard rijden op de Groene Kruisweg in Heenvliet. Sommigen kregen wel 5 of 6 bekeuringen in de bus.

Anneke de Boom uit Hellevoetsluis: “6 bekeuringen in een maand tijd, dat is toch absurd? Ik rijd er niet harder dan anders, maar opeens valt de ene na de andere bekeuring op de mat. Voor 4 kilometer te hard, 5 kilometer, 7 en 10 kilometer. Dat kost me verdikkie nu al wel 238 euro. En ik vrees dat er nog meer prenten zullen volgen.” Corrie Schouten, ook uit Hellevoetsluis, kreeg er 5.

Anneke De Boom betwijfelt of de flitspaal wel goed is afgesteld. Bovendien is de situatie op de Groene Kruisweg onduidelijk. Eerst mocht er nog 80 worden gereden, nu nog maar 50. Vanwege de ophef over de flitspaal en de klachten van de bekeurde automobilisten gaat wethouder Christel Mourik de zaak uitzoeken. De Mourik (VVD) vindt het vreemd dat juist die ene flitspaal voor zoveel bonnen zorgt.

Pasgeleden werden analoge flitspalen vervangen door een groep van 9 digitale palen. De 9 palen staan over een afstand van 10 kilometer. Ze werken dag en nacht maar ze flitsen niet: Bestuurders zien dus pas dat ze te hard gingen als er weken later een bon op de mat ligt. Volgens de politie moeten mensen eerst voelen wat de gevolgen zijn van hun rijgedrag voordat ze het aanpassen. De woordvoerster: “Over een tijdje zul je zien dat er veel minder bonnen zijn en mensen er bewuster rijden.”De beboete automobilisten gaan na of het zin heeft samen bezwaar aan te tekenen.

Bron(nen):   AD      

11 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Windows 8

    Het antwoord is toch duidelijk? Nieuwe palen moeten opbrengen dus bewust zonder flits = kassa.
    Heeft al lang niets meer met verkeersveiligheid te maken

    • Albert Bakker

      Dit is misschien een compleet radicaal idee, maar mensen die in auto’s rijden moeten zich net als ieder ander óók aan de wet houden. Je kunt klagen dat de snelheidslimiet te laag is, je kunt niet klagen dat je sneller dan dat hebt gereden. Het ligt niet aan de paal, het ligt aan jouw voet.

      (in antwoord op Windows 8)
      • Windows 8

        Geen enkele snelheidsmeter is zo accuraat. Wetten schmetten

        (in antwoord op Albert Bakker)
        • Albert Bakker

          Dan moet je een veilige marge aanhouden: opgelost, schmopgelost.

          Ehm trouwens.. Jiddische bezweringsformules schijnen net zo min te werken als andere. Just sayin..

          (in antwoord op Windows 8)
          • rene

            ga nu gewoon 40 rijden daar dan hou ik alle verkeer maar op hoop dat de palen weer snel gesloopt zijn de brand erin

            (in antwoord op Albert Bakker)
          • dennis boon

            zo is het . de fik er in …….

            (in antwoord op rene)
        • nulian

          Daarnaast zijn auto km tellers standaard te laag afgesteld om er voor te zorgen dat je geen boetes krijgt.

          Dit kan je merken als je een gps apparaat er naast houd daar is meestal je km/u lager dan op je km teller.

          (in antwoord op Windows 8)
          • Albert Bakker

            Sommige mensen zien dat als een reden om 60 te rijden waar je 50 mag. En als je dan toch 60 mag dan moet je zorgen dat je die wijzer op 70 houdt ongeveer en beslist niet onder de 68 laat komen.

            En het is de schuld van de hele wereld en een bewijs dat alles mis met dit land en een reden om te emigreren en iedereen voor de rechter te slepen wanneer – uiteraard volkomen onterecht – een of andere fascistische nazi-paal opeens flits zegt.

            (in antwoord op nulian)
  2. Bart Z

    Heerlijk nieuws en prima voor mijn beklag.
    7 boetes ontvangen door politie. de 1e boete nog niet onder ogen kunnen zien waar mijn beklag ook over gaat. Na 7 maanden krijg ik van het CVOM te horen dat mijn beklag ongegrond is verklaard. Besloten het voor te laten komen bij de kantonrechter want hier kunnen ze niet meer omheen.

    ” Volgens de politie moeten mensen eerst voelen wat de gevolgen zijn van hun rijgedrag voordat ze het aanpassen.”

    • Albert Bakker

      Misschien is het een idee om in plaats van ieders tijd te verdoen met flauwekul je eens aan de snelheid te houden?

      (in antwoord op Bart Z)

Reacties niet toegestaan