Veel logo’s van bekende merken kun je dromen. Toch valt de dubbele betekenis ervan vaak niet op. Hieronder 9 merken met hun achterliggende gedachte.
1. Beats by Dre
Het logo van dit geluidsapparatuurmerk is niet alleen een cirkel met de letter b, maar ook een gezichtje met een koptelefoon op.
2. Amazon
Van a tot z, alles is te koop bij Amazon, zo wil de gele pijl je duidelijk maken. Daarnaast stelt hij een glimlach voor.
3. Sony Vaio
Het logo van Sony Vaio integreert analoog en digitaal: de v en de a zijn een analoge golf, de i en de o duiden op het binaire getalsysteem van enen en nullen.
4. Picasa
Het logo lijkt op de sluiter van een camera, maar in het midden herken je ook een huis. Picasa is het huis voor al je foto’s. Pic is foto en casa betekent huis in het Spaans.
5. FedEx
Tussen de E en de x zit een pijl, die duidt op een snelle bezorging.
6. Toblerone
Het logo stelt niet alleen de bekende Zwitserse berg de Matterhorn voor, maar er is ook een beer in afgebeeld, die verwijst naar de honingachtige smaak van de chocola.
7. Apple
De appel zou de appel uit de boom van de kennis van goed en kwaad zijn uit het Bijbelverhaal van Adam en Eva.
8. LG
Het logo bestaat behalve uit de letters LG ook uit een gezichtje.
9. Yoga Australia
Deze vrouw in yoga-houding verbergt de vorm van Australië.
Bron(nen): Metro
Welke verborgen betekenis zit er in WIK?
Het verhaal dat het Apple logo gebaseerd is op het bijbel verhaal is niet waar, net als (het veel mooiere) verhaal dat het een referentie is naar Alan Turing.
Bron: http://edition.cnn.com/2011/10/06/opinion/apple-logo/
Bron : “Maar de cirkel is meer dan alleen dat, namelijk een mensenhoofd. De ‘b’ moet de koptelefoon voorstellen.”
P@ieter : “Het logo van dit geluidsapparatuurmerk is niet alleen een cirkel met de letter b, maar ook een gezichtje met een koptelefoon op.
Iets met monkeys betalen met peanuts?
“De appel zou de appel uit de boom van de kennis van goed en kwaad zijn uit het Bijbelverhaal van Adam en Eva.”
Leuk, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat men in de Bijbel spreekt over een appel.
Ik zoek nog steeds dat gezichtje met die koptelefoon. Bij Picasa herken ik geen huis, hoogstens het Pentagon.