Arme millennials: hun vakanties draaien om social media (en worden verpest door hun kinderen)

Millennials, de generatie die geboren is tussen 1981 en 2000, zijn groot geworden met internet en social media. Zelfs hun vakanties worden er door bepaald. En dat lijkt ineens een beetje beklemmend als je het onderzoek van reisorganisatie Expedia bekijkt. Het bedrijf bestudeerde het reisgedrag van millennials en kwam tot een paar opmerkelijke conclusies.

Ten eerste, weinig verrassend: millennials zijn dol op reizen. Ze gaan liever op vakantie dan dat ze een nieuwe auto kopen, maar als ze dan het vliegtuig instappen voor een ‘unieke authentieke ervaring’ dan moet wel de hele wereld dat weten.

Meer dan de helft van de ondervraagden plaatst foto’s van hun vakantie op social media.

expedia1klein.png

Millennials vinden het vervolgens heel belangrijk dat mensen leuk commentaar geven op de foto’s. 

expedia3klein.png

Die reacties zijn zelfs bijna net zo belangrijk als de reiservaring zelf.

expedia4klein.png

Die reiservaring moet dan wel heel erg worden opgeleukt. Daardoor hebben ze het gevoel dat ze zichzelf niet kunnen zijn op social media en dat vinden ze vervelend.

expedia2klein.png

En hun kinderen verpesten de vakantie. Want een trektocht door de Andes wordt nu eenmaal een stuk zwaarder met een baby op de rug en een peuter aan de arm. 

expedia8klein.png