Spruitjes moeten imago van Brussel herstellen

Spruitjes, in het Engels ‘Brussels sprouts’, moeten ervoor zorgen dat weer meer mensen Brussel bezoeken. Met de woordspeling ‘Sprout to be Brussels’ wil een nieuwe campagne duidelijk maken dat de bewoners trots zijn op hun stad. Het initiatief komt uit de toeristische sector, de horeca en de cultuursector, die zwaar getroffen zijn na de aanslagen van 22 maart.

Overal in Brussel duiken nu stickers, badges en ander promotiemateriaal met ‘Sprout to be Brussels’ op. De Facebookpagina van ‘Sprout to be Brussels’ heeft al meer dan 3.000 volgers.

De initiatiefnemers roepen iedereen die in Brussel woont, werkt of de stad een warm hart toedraagt op om de campagne te steunen. ‘Ons doel is om de rijkdom van Brussel aan de buitenwereld te tonen, een rijkdom waarop iedereen op zijn eigen manier fier op kan zijn’, aldus Cédric Swaelens, vertegenwoordiger van het project.

Er werden al eerder acties ondernomen om het imago van Brussel te verbeteren, maar #sprouttobebrussels probeert al die initiatieven te groeperen. De kracht van de campagne is ook dat de initiatieven gekoppeld worden aan een eenduidig visueel beeld.

 

sprouts

Bron(nen):   deredactie.be      

1 Reactie Doe mee met de discussie →


  1. Burgermans

    Volgens mij worden er in Brussel meer moslimterroristen gekweekt dan spruitjes.

Reacties niet toegestaan