Rode wijn is niet alleen goed voor je hart, het kan ook gehoorverlies voorkomen

Een paar glazen rode wijn per dag beschermt niet alleen tegen hart-en vaatziekten en dementie. Rode wijn kan je volgens wetenschappers ook beschermen tegen gehoorverlies. Dat zou te danken zijn aan de chemische stof resveratrol, die in rode druiven en rode wijn zit, meldt de Daily Mail Onderzoekers van het Henry Ford Hospital in Detroit voerden een experiment uit met een groep gezonde ratten, die gedurende een lange periode blootgesteld werden aan lawaai. De ratten die vooraf resveratrol toegediend kregen, bleken minder kans op gehoorverlies op te lopen. Volgens onderzoeksleider Dr. Michael Seidman is reservatrol een zeer krachtige stof die lijkt te beschermen tegen het ontstekingsproces van het lichaam, gelinkt aan ouder worden, de werking van het brein en gehoorverlies. Ongeveer de helft van de 60-plussers treft gehoorverlies, ook veertigers en vijftigers kampen met het probleem. Het begint meestal met de afbraak van kleine 'haar'cellen in het binnenoor, een gevolg van ouder worden. De resultaten van de studie werden gepubliceerd in het vakblad 'Otolaryngology-Head and Neck Surgery'.

Bron(nen):   Daily Mail

1 Reactie Doe mee met de discussie →

1. Peter Rokers

Wat een onzin. Op deze site nog dat het helemaal niet bewezen is. Integendeel. Wordt helemaal niet aan geraden. Zelfs afgeraden. Alkohol is vergif.
    Vandaar dat we ook dood gaan. Er is niks gezond.