Kanker op links? Weg met die dure boxspring!

door Admin
vrijdag, 09 juli 2010 om 00:00
Kanker blijft een ziekte die vele geheimen kent. Op de website van Scientific American lezen nu we een opmerkelijke conclusie van Zweedse onderzoekers. Het viel de wetenschappers op dat het aantal gevallen van borstkanker in de linkerborst 10% hoger is dan in de rechter. Ook huiskanker komt aanzienlijk vaker voor op het linkerdeel van het lichaam. Zowel huidkanker als borstkanker komen de laatste dertig jaar steeds meer voor. We weten inmiddels dat veel zonnen slecht is, maar huidkanker komt juist opvallend vaak voor rond de heupen en de romp, gebieden die normaal gesproken niet dagelijks aan de zon worden blootgesteld. Waarom neemt huid- en borstkanker nu toe? En waarom juist aan de linkerkant van het lichaam? Onderzoekers keken naar Japan. Beide vormen van kanker zijn er zeldzaam, en er is geen verschil tussen links en rechts. Het klinkt misschien wat vergezocht, maar volgens de Zweedse wetenschappers komt dit door het slaapgedrag van Japanners. Zowel mannen als vrouwen hebben een voorkeur om op de rechterzij te slapen. Misschien omdat het hart, dat links zit, dan minder belast wordt. Of omdat de slaper zijn eigen hartslag dan minder hoort. Dat doen wij, en dat doen Japanners ook. Het verschil zit hem in de bedden. Wij slapen graag op boxpring bedden met metalen veren, die hoger boven de grond staan. Een Japans bed bestaat meestal uit een eenvoudige matras direct op de grond. Dat is verschil nummer 1. Hierna ontdekten de wetenschappers dat gevallen van huidkanker opvallend vaak voorkomen bij mensen die in de buurt van TV- en radiozendmasten wonen. Eerdere studies hebben uitgewezen dat het signaal van deze zenders dusdanig zwak is dat het onwaarschijnlijk is dat de signalen een verstorende invloed op menselijke cellen kunnen hebben. TV signalen moeten opgevangen en versterkt worden door antennes, anders is het signaal zelfs voor je tv toestel te zwak. Misschien voel je hem al aankomen. Volgens de onderzoekers functioneren de metalen springveren in je bed als een antenne, die de electromagnetische stralen opvangen en versterken. De versterkte signalen worden vervolgens vooral aan de linkerkant het lichaam ingestuurd en hebben aan effect op de cellen in het lichaam. Ver gezocht of niet? Het zijn niet de minste wetenschappers die deze theorie ondersteunen. Als het klopt is het misschien aan te bevelen om die dure boxspring de deur uit te doen en te slapen op een sober matrasje op de vloer. Of je rug er ook wel bij vaart is een ander verhaal.