10 simpele manieren om gelukkiger te worden volgens de wetenschap

We willen eigenlijk allemaal maar één ding: simpelweg gelukkig zijn. Als dat soms even niet wil lukken, zijn er volgens de wetenschap een paar eenvoudige manieren om je beter te voelen. 1. Denk positief Als je probeert gelukkiger te zijn door er actief aan te denken, voel je je al een klein beetje beter. 2. Zet je telefoon uit Stress, depressies, slaaptekort, het wordt allemaal gelinkt aan onze verslaving aan de smartphone. 3. Ga naar buiten De zon zorgt voor de aanmaak van vitamine D en de natuur is goed voor je humeur. 4. Mediteer Mediteren zou mensen tevredener maken en zelfs het immuunsysteem kunnen verbeteren. 5. Geef cadeautjes We voelen ons beter als we ons altruïstisch gedragen. Help dus vaker anderen of trakteer ze op iets leuks. 6. Lach Lachen wekt positieve gevoelens op, ook als het een neplach is. 7. Ga op in het moment De flow wordt het ook wel genoemd. Doe iets, waarbij je alles om je heen vergeet en de tijd voorbij vliegt. 8. Raak iemand aan Een ander aanraken zou je immuunsysteem verbeteren en angstgevoelens verminderen. 9. Ga sporten De endorfines die vrijkomen verbeteren direct je humeur. Volgens sommige wetenschappers werkt sporten zelfs beter dan antidepressiva. 10. Maak van gelukkig zijn geen doel Gelukkig zijn is een onderdeel van je leven, maar geen doel op zich. Leef je leven en ga niet eindeloos op zoek naar het 'grote geluk', want dat ga je waarschijnlijk niet vinden.

Bron(nen):   Knack