Studie heeft het enige woord ontdekt dat ons onderscheidt van machines

vrijdag, 12 oktober 2018 om 8:43
Onderzoekers hebben ontdekt welk woord de mensheid beter definieert dan wat dan ook. En nee, het is geen heel intelligente term of een woord dat onze diepste emoties raakt. Het woord is 'poep'. Het zijn niet de minste wetenschappers, die tot die conclusie komen. De studie is uitgevoerd door het MIT en verscheen in het Journal of Experimental Psychology. Voor het experiment moesten duizend deelnemers één woord noemen dat hen onderscheidt van machines. Logischerwijs kozen veel mensen voor een term die een emotie oproept of een denkproces beschrijft. Zo werd het woord 'liefde' veel gekozen net als de termen 'medeleven' en 'menselijk'. In de volgende fase van het experiment moesten ruim 2.400 nieuwe vrijwilligers steeds van twee woorden raden welk woord was genoemd door een mens en welke door een machine. 'Robot' vonden ze het meest voor de hand liggende woord dat een machine zou noemen. Ook 'liefde', 'alsjeblieft' en 'genade' vonden ze weinig overtuigend. Aan de andere kant van het spectrum eindigde het woord 'poep' bovenaan. Waarschijnlijk dachten de deelnemers dat een robot nooit het woord 'poep' zou noemen, omdat het geen reactie oproept bij hem, terwijl mensen er juist de humor van inzien en het daarom kiezen. Bron: The Independent Foto: Pavlo Gonchar/HH