Opel gaat Audi achterna

Opel heeft een verschrikkelijk imago. Vooral Duitsers onder de vijfentwintig jaar zijn van mening dat het ooit zo populaire merk ‘oninteressante auto’s’ bouwt. 
De vraag of een auto ‘interessant’ kan zijn, is voer voor filosofen. Een andere vraag is welke auto dan wel interessant wordt gevonden. Het antwoord van Duitslands Hoffnungsträger: Audi!
Maar kijk naar de nieuwe Opel Insignia, en bedenk hoe al die Audi’s eruit zien. Over smaak valt te twisten, maar de nieuwe Insignia lijkt er sprekend op, en je hebt hem in Duitsland, waar hij goed verkocht schijnt te worden, al vanaf 23.000 euro (in Nederland zal er wel meer belasting bij moeten). 
Dat Audi tegenwoordig als hip en trendy geldt, hadden ze halverwege de jaren zestig niet kunnen voorzien. Toen pruttelde het merk nog onder de naam DKW. Een belachelijke auto was dat, een niesbui op wielen. 
Zo gezien heeft Opel, te beginnen met de Insignia, nog een hele toekomst voor zich.

Bron(nen):   Frankfurter Allgemeine Zeitung