‘Tolvignet voor Duitse Autobahn gaat 100 euro kosten’
Vanaf 2016 moet iedereen betalen die van de Duitse snelwegen gebruik wil maken. Het (hoogaangeschreven) blad Focus zegt te weten hoe de tolregeling er gaat uitzien, Een vignet voor een jaar gaat 100 euro kosten. Er komen ook goedkopere varianten van tien dagen voor 10 euro, of 30 euro voor twee maanden.
Het vignet wordt volgens Focus voor alle voertuigen ingevoerd. Dus niet alleen auto’s krijgen de verplichting, maar ook voor bussen en bestelauto’s gaat de regeling gelden. Het ministerie van Verkeer denkt volgens het blad per jaar 130 miljoen vignetten te kunnen verkopen. Duitse en buitenlandse automobilisten moeten zich registreren op internet door het kentekennummer in te vullen. De hoogte van de tol wordt dan automatisch berekend. Wie het geld heeft overgemaakt mag de Autobahn op.
Nederlanders zouden een vignet ook aan de grens en bij tankstations bij de grens kunnen kopen.
In Duitsland zijn de politici blijkbaar net zo doorgedraaid als in Nederland. Zeer veel schade voor de grensstreek.
Ach, die miljoenen geldautomaatjes (burgers) blijven het toch wel ophoesten. Nou nog in België en de tankstations in de grensstreek zijn gered!
(in antwoord op Dead Silence)In de grensstreek liggen geen Autobahnen. Daar verandert dus helemaal niets.
(in antwoord op Dead Silence)Wat gek, ik rij er dagelijks. Maar ik zal het wel fout hebben, zoals 3, 31, 57, 52, 40, 61.
(in antwoord op FritsB)Shit, ik zie m’n dagjes naar Aken (vanuit de grensstreek) ook in ‘t water vallen. Mwah, ok, doe ik m’n boodschappen voortaan wel in Maastricht of Luik. Niet zo slim van die Duitsers, nee.
(in antwoord op Dead Silence)Gewoon even via Vaals naar Aachen rijden. Kom je geen meter Autobahn tegen en dus gratis. Gaat bijna net zo snel als via de A76 – BAB 4
(in antwoord op Kopje thee)Dit gaan de Duiters vooral ook merken op de dagjesmensen, zelf ga ik ook regelmatig een dagje naar Duitsland, inkopen doen, benzine enz. Maar ga niet voor 1 dag 10 euro betalen. En dan voor de mensen op doortocht tol in duitsland dan, vervolgens oostenrijk wordt dan een duur ritje dan
´zelf ga ik ook regelmatig een dagje naar Duitsland, inkopen doen, benzine enz. ´
Via de binnenwegen is het zo te zien gratis.
(in antwoord op Martin)Was het in Nederland geweest dan had je meteen 600 euro per jaar moeten betalen.
Nee hoor, Nederland begint altijd laag om dan elk jaar een sluipende verhoging door te voeren tot je ongemerkt op het hoogste niveau van Europa te eindigen.
(in antwoord op Lio)Tijd voor een EU-breede wegenbelasting & tol regeling wellicht?
/me zoekt dekking
Hitler zou zich in zijn graf omdraaien.
Als één van de grootste massamoordenaars uit de historie zich in z’n graf omdraait, is het vast een goede maatregel.
(in antwoord op Meester Proper)Ja, vast.
(in antwoord op Koper)