Nieuwe, peperdure naam NPO: Bij die postduivenclub lachen ze zich gek

Iedereen, echt íedereen vindt dat ze bij de NPO (Publieke Omroep) helemaal geschift zijn met hun plan om van naam te veranderen. Het kost tonnen op een moment dat mensen massaal hun baan verliezen. NPO-baas Henk Hagoort krijgt dit niet uitgelegd.

Ook het feit dat de domeinnaam NPO voor een ton gekocht moest worden van de Nederlandse Postduiven Organisatie vindt menigeen krankjorem. Daar hebben ze nu pret voor tien!

Nederlanders willen nog wel eens van mening verschillen maar lijken hier unaniem. Twitter spreekt duidelijke taal: ‘Is het nu al 1 april?”

‪@Touaregtweet Wat is Henk Hagoort toch ‘n ongelofelijke zultkop.

‪@eelcobvr Vroeger hadden we elk kwartier een nieuwe twitterrel. Nu gaat het al uren over de NPO

‏‪@wieland In Silicon Valley heerst nu een grafstemming ‘Sterke naam NPO moet tegenwicht bieden aan mediamerken Google en Apple’

‪@yk1152pm うん、ダルメシアン~!去年 NPO ライブ行ったときにいたメンバーで中でもダニエル可愛いなと思ったの!(T_T)

‏‪@ZMWillemIV Mijnheer Hagoort. NPO 1 zal nooit tegenwicht bieden aan Youtube, Google of Apple. Simpele reden: dat zijn geen omroepen!

‪@TwitMatthijs  Beste Henk, Wij de belastingbetaler willen geen naamsverandering ‪#npo

‪@Elagabalus_ Duizenden mensen wegbezuinigen maar wel lekker een paar miljoen op een ander naampje stukslaan ‪#NPO

‏‪@Bartelet  Al die jingles, bumpers, drukwerk, merchandising, belettering…..echt Met een miljoen gaan ze dat niet halen

‏‪@cornaldm Zou het een afgedankt ‪#sbs-communicatie-imago-bureau aan de slag zijn gegaan voor de ‪#npo?

‪@Pritt NPO is gewoon Brussel met een antenne er op. Spilzieke raamambtenaren die goed voor zichzelf zorgen.

Bron(nen):   Wel.nl  Volkskrant    

9 Reacties Doe mee met de discussie →


  1. Dead Silence

    Ach, overheidsinstanties, ambtenaren, saneren die handel. Bij die clubjes zitten 99.9% handophouders, geitentemmers en moneyburners. Van de week weer een dicussie gehad met zo’n volk. En als je vertelt hoe het in het bedrijfsleven gaat kwijlen ze van ongeloof en kunnen ze zich niet voorstellen hoe had je daar moet werken. Vanuit mijn perspectief, een torenhoge bloeddruk van ergernis.

    • Niegol

      Wow, de spijker op zn kop!!

      Helemaal mee eens! En erger nog, als een bedrijf geld over de balk smijt en het blijft bestaan, doen ze het van hun eigen geld.
      Overheids instanties zijn lekker gul/lui/hebberig van belastinggeld. Tien keer zo erg!

      (in antwoord op Dead Silence)
  2. j g

    Het lijkt net op de dierenwereld, je moet nu eenmaal tegen een paaltje piesen om te laten zien dat je er was. Sommige politici of mensen met leidinggevende functies hebben daar ook last van. Ze willen iets achterlaten, maakt niet uit wat, om te laten zien dat ze de baas zijn geweest.

  3. Meharis

    Het blijft toch (ook hier weer) een wedstrijd wie het overheidsgeld het meest onzinnig over de balk kan smijten. Henk Hagoort doet in elk geval een serieuze gooi naar de hoofdprijs. Kostenbewust gedrag is uitsluitend bedoeld voor belastingbetalers, TV-kijkers en (ex) personeelsleden.

  4. Bas

    Fijn staaltje topjournalistiek dit weer. Gewoon NPO in de zoekmachine van Twitter invullen en de eerste de beste tweets in je artikel plakken. “うん、ダルメシアン~!去年 NPO ライブ行ったときにいたメンバーで中でもダニエル可愛いなと思ったの” vertaalt Google Translate uit het Japans met “Yeah, Dalmatian ~! I think Daniel did cute Among a member who was last year when I went NPO Live!”

  5. Bas

    Zeg, moderator van dit discussieforum, als je mijn reactie blijkbaar gelezen hebt, waarom dan ook niet meteen even het artikel updaten en die totaal ongerelateerde Japanse tweet ertussenuit halen? Zou de geloofwaardigheid van het artikel ten goede komen. mvg

  6. Desperanto

    De ultieme poging om de publieke omroep de genadeklap te geven.
    Men is al bezig om de PO in rap tempo uit te kleden, komt deze flauwekul ook nog.
    Ik vraag me af wiens belangen hiermee worden gediend en uit welke koker dit daadwerkelijk afkomstig is.
    Ja, maar de PO kost ons belastingbetaler zoveel centen. Nou en? Ik haal een argument van de hardnekkige monarchisten van stal: kijk nou eens wat het koningshuis ons nou per hoofd van de bevolking kost. Peanuts. En we krijgen er zoveel voor terug. Vervang koningshuis door publieke opmproep.
    Deze boodschap werd mede mogelijk gemaakt door de Werkgroep Red de Publieke Omroep.

    • John

      De Publieke Omroep moet eindelijk eens ophouden te doen alsof ze in een strijd zijn gewikkeld met de Commerciële Omroep. Ze hebben toch totaal tegengestelde doeleinden? Of heb ik intussen iets gemist?

      (in antwoord op Desperanto)

Reacties niet toegestaan